۱۳۹ کانون اصفهان روی میز داوران استانی رقابت فهما

۱۳۹ کانون فرهنگی و هنری مساجد اصفهان این روی میز ارزیابی داوران استانی رقابت فهما قرار گرفته اند تا با اولویت بندی رواق رقابتی در مرحله کشوری بررسی شوند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: 30 آذرماه سوت پایان ارسال گزارش بر روی سامانه بچه های مسجد در حالی نواخته شد که فرآیند ارزیابی و آماده سازی گزارشات کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر روی میزکارشناسان ستاد فهما قرار گرفت تا پرونده این رقابت کار خود را برای ارزیابی و بررسی میدانی و تخصصی آغاز شود.

روزهای اولی دیماه رفت و برگشت های گزارشات انجام شد و ستاد مرکزی فهما با تهیه گزارش کامل از عملکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کانون های حائز امتیاز را برای ارزیابی استانی به ستادهای هر منطقه ارسال کرد.

 این روزها داوری استانی با برقرار ارتباط تلفنی و تصویری با مدیران مسئول کانون های مساجد برگزیده وضعیت آنان بررسی و اولویت های هر کانون برای رواق ها مشخص و ارائه می شود.

کانون های فرهنگی هنری که امتیاز بالای در کل داشته و حداقل 50 درصد از امتیاز را آورده باشند در هریک از رواق ها دارای امتیاز ارزیابی می شوند.

 

*راهیابی 139 کانون به مرحله استانی

از میان نزدیک به 2 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان 750باب ازآن امسال بیش از 2 هزار امتیاز کسب کردند که 139 کانون فرهنگی و هنری مساجد اصفهان این روی میز ارزیابی داوران استانی رقابت فهما قرار گرفته اند تا با اولویت بندی رواق رقابتی در مرحله کشوری بررسی شوند.

به گفته سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان بخش زیادی از این کانون ها در همه رواق ها موفق به کسب 50 درصد به بالای امتیاز شده اند و برخی هم تنها در یک رواق این موفقیت را بدست آورده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های داوری برای ارزیابی کانون های فرهنگی و هنری در رواق ها تشکیل شده و ضمن صحت سنجی فعالیت ها، ارزیابی و بررسی استانی انجام می شود.

 

*ارزیابی فعالیت رابطان کانونی

یکی از مولفه هایی که در این مرحله مورد بررسی قرار خواهد گرفت فعالیت کانون های رابط در طرح فهما است تا الگوهای برتر به دیگر کانون ها معرفی شوند.

رقابت فهما فرصتی شده تا شبکه های کانونی برای تعامل و فعالیت تشکیل و خدمات موثر و کارآمدی برای رفع چالش های آنان ایجاد و این کار باعث شود تا فعالیت های منسجمی رقم بخورد.

تقریبا به ازای هر 15 کانون فرهنگی و هنری یک کانون رابط انتخاب شده و فعالیت های آن ها در این مسیر هدایت و راهبری می شود که قدرشناسی از آن اهمیت دارد.

 

*نتایج رویداد فهما فرصتی برای جهت دهی و الگوسازی

رویداد فهما تنها انگیزه برای فعالیت در کانون های فرهنگی و هنری نیست بلکه فرصتی برای جهت دهی و معرفی برترین ها در حوزه ها مختلف برای دستیابی به موفقیت هایی در حوزه فرهنگ و هنر مساجد است.

شهرستان ها و بخش های مختلف استان با شناسایی ظرفیت های کانونی محلی خود می توانند فرصت ها را شناسایی و موانع پیش روی را با راهکارسنجی مرتفع کنند.

کد خبر 1136730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha