کانون مسجدی که۱۰۰ حافظ قرآن تربیت کرده است/فرصت هایی برای اشتغال زایی جوانان

کانون آیت الله حائری میبدی از جمله کانونهای مساجد فعال در کشور است،که با برگزاری دوره های مختلف آموزشی و قرآنی توانسته،بیش از یک هزار را جذب فعالیتهای مسجدی کند و یک هزار حافظ قرآن را تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگي هنري آيت الله حائري میبدی مسجد حمزه علي فيروز آباد شهرستان ميبد استان یزد از سال 1388 فعاليت خود را در حوزه فعاليتهاي آموزشي،فرهنگي و هنري به ويژه آموزش تخصصي قرآن با مجوز ستاد فهمای استان یزد آغاز کرد، این کانون در رشته های قرآن و عترت،محرومیت زدایی،فرهنگی و هنری فعالیت های شاخصی انجام می دهد.

 

حجت الاسلام«محمدکاظم صباغی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت ها و رویکردهای کانون فرهنگی هنری آیت الله حائری میبدی در رواق نور است، اظهار کرد: در طول سال بیش از یک هزار نفر در رشته هاي مختلف قرآني شامل روخواني، روانخواني،تجويد،تفسير، تدبر،مفاهيم،صوت و لحن و حفظ قرآن کريم این کانون شرکت می کنند، به همین جهت یکی از دستاوردهای کانون در  بحث قرآن و عترت تربیت بیش از 100 حافظ قرآن کریم و یک هزار حافظ در جزء های مختلف و همچنین ایجاد مرکز پيش دبستاني و دبستان قرآني است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری آیت الله حائری میبدی شهرستان میبد با اشاره به اینکه این کانون در طرح ملی «ایران قوی»، در رواق دانش حائز رتبه شایسته تقدیر شد، افزود: تاسیس مرکز پیش دبستانی قرآنی،تاسیس مدرسه قرآنی برای دانش آموزان و راه اندازی شعبه های دارالقرآن گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و همه ساله نیز دانش آموزان بسیاری تحت آموزش های این کانون قرار می گیرند.

 

شرکت در فهما۳

حجت الاسلام صباغی با اشاره به اینکه امسال این کانون در رویداد«ملی فهما 3»، شرکت کرد،گفت:امسال تلاش ما کادرسازی،تربیت نیرو و گسترش فعالیت ها در رواق هایی است که در سالهای گذشته در آنها فعال نبوده ایم، تا فعالیت های کانون در  همه محورها و بخش ها گسترش یابد.

 

فعالیت های گسترده در حوزه هنری

وی افزود: سال گذشته در رشته های فیلم و انیمیشین در بخش برادران موفقیت هایی داشتیم که امسال تلاش کردیم، که رشته های فیلم،ترنج،صنایع دستی نهج البلاغه نیز فعالیت های گسترده ای را بویژه در بخش خواهران داشته باشیم.در کنار برنامه های آموزشی، کارگاههای تربیتی و مشاوره ای هم به صورت هدفمند برای بزرگسالان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام صباغی به اجرای طرح «حافظان مبلغ» اشاره کرد و  افزود: در این طرح دوره های مهارتی در حوزه قرآنی و دینی به مخاطبان ارایه می شود و در کنار آن برنامه های آموزشی،برنامه های فرهنگی،مسابقات کتابخوانی،نقاشی،ورزشی،کتابخوانی،تولید نماهنگ،آموزش مشاوره قرآنی،سبک زندگی قرآنی و تشکیل گروه تواشیخ مورد توجه قرار گرفت.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری آیت الله حائری میبدی به فعالیت های این کانون در بخش محرومیت زدایی اشاره و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون این کانون در دو نوبت بسته های معیشتی به ارزش ۵۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان میان محرومین توزیع کرده است و پس از شیوع بیماری کرونا هم، عمده فعالیت این کانون به سمت کمک های مومنانه سوق یافت، به طوری که توزیع 150 میلیون بسته معیشتی میان خانواده های نیازمند مورد توجه قرار گرفت و در مناسبت های مختلف توزیع گوشت قربانی، توزیع نان صلواتی و غذای گرم هم در کانون انجام شده است.

 

کارگاه زیلوبافی

حجت الاسلام صباغی در مورد فعالیت های این کانون در زمینه اشتغال آفرینی گفت: کانون آیت الله حائری میبدی در زمینه زیلوبافی توانسته کارگاهی راه اندازی کند و از این طریق برای ۱۵ نفر اشتغال زایی کند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری آیت الله حائری میبدی آشنایی با کتاب صحیفه سجادیه،ویژه نامه حرف بزرگان،برگزاری نمایشگاه ترنج، فعالیت در عرصه چند رسانه ای،برگزاری دوره های آموزش کمک های اولیه، کارگاه آموزشي آشنايي با مقدمات سبک زندگي اسلامي و تغذيه سالم،برگزاری جشن دختران آفتاب،برگزاري کارگاه مجازي به سوي بينهايت، توليد سه نماهنگ ويژه شهادت سردار سليماني، برگزاري کارگاه تربيت فرزند با موضوع اضطراب و استرس در کودکان، نشست بصيرتي با عنوان لنزهاي رنگي در فضاي جنگي را بخش دیگری از برنامه های مورد توجه در کانون آیت الله حائری میبدی نام برد.

کد خبر 1136782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha