مسئله امروز حوزه، چالش‌های مهم فراروی انقلاب است/ با مدیریت روزمره نمی‌توانیم در جامعه تأثیرگذار باشیم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت نگرش مثبت به تحولات، گفت: مسئله امروز حوزه، چالش‌های مهم فراروی انقلاب است.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت‌پور» در جلسه گزینشگران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت توجه حوزه به تحولات اجتماعی و فاصله گرفتن از مسائل سطحی، اظهار داشت: مسئله امروز حوزه، چالش‌های مهم فراروی انقلاب است.

وی با اشاره به ضرورت هوشیاری نسبت به جریان نفوذ به حوزه، خاطرنشان کرد: هرچه حوزه موثرتر باشد، تلاش جریان نفوذ برای ورود به آن بیشتر می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه جریان نفوذ همواره به دنبال ورود به مراکز مؤثر است، افزود: جریان نفوذ همواره در کنار جریانات موثر قرار دارد و خصوصا از طریق تزریق  افکار به دنبال اثرگذاری بر آنها است.

 

وی دقت نظر در گزینش را مایه آرامش خاطر در توسعه حوزه‌های علمیه خواهران دانست و اضافه کرد: امروز حوز‌ه‌های علمیه خواهران به داشتن دست و نگاه پاک شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین استاد بهجت پور با اشاره به ضرورت آمادگی حوزه برای مواجهه با تحولات اجتماعی، اظهار کرد: اگر حوزه خود را برای تحول آماده نکند، قدرت راهبری رویدادهای اجتماعی را به دست نمی‌آورد.

وی گفت: ما قصد داریم در شرایطی پیام دین را به جامعه ابلاغ کنیم که مسائل امروز جامعه نظامات سنتی را به چالش می‌کشد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: نیروی انسانی حوزه باید قدرت فهم تحولات را داشته باشد تا قدرت راهبری اجتماعی را پیدا کند و تأثیرگذار باشد.

وی به ضرورت فهم عمیق مسائل در کنار انقلابی، دانا و متدین بودن نیروی انسانی حوزه اشاره کرد و افزود: با مدیریت روزمره نمی‌توانیم نقش تأثیرگذاری در جامعه ادا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین استاد بهجت پور با اشاره به ضرورت پویایی در حوزه و استقبال از تحولات، تصریح کرد: اگر از تحولات فاصله بگیریم نمی‌توانیم برای آینده نیروی انسانی اثرگذاری پرورش دهیم.


 

کد خبر 1136833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha