اختصاص هفت هزار میلیارد تومان در حوزه حرکت اقتصادی استان زنجان

افشارچی گفت: امسال در حوزه حرکت اقتصادی هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و این رقم در سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز  در کارگروه توسعه اقتصادی استان اظهار کرد: علیرغم حجم زیادی از مبالغ که در حرکت های اقتصادی هزینه شده است اما رضایتی که باید از حرکت اقتصادی از قبیل ارتقای شاخص های رفاهی، اشتغال، تولید ناخالص ملی وجود داشته باشد، نیست.

 


محسن افشارچی ادامه داد: از آنجائیکه شاخص های کلان اقتصادی به پروژه های افتتاح شده ارتباط مستقیم پیدا نکرده است موجب شده تا این پروژه ها به رسد اقتصادی و رفاه مردم منجر شود.

 


وی خاطرنشان کرد: به رغم تمامی اقدامات و افتتاح پروژه های مختلف، مطلوبیت اقتصادی در زندگی مردم مشاهده نمی شود و به عبارتی لمس نمی شود.

 


افشارچی ادامه داد: تمامی اقدامات اقتصادی استان به صورت هدفمند پیگیری و دنبال خواهد شد.

 


به گفته استاندار زنجان، دولت سیزدهم برای هر استان شاخص رشد اقتصادی را لحاظ کرده و تمامی اقدامات باید مبتنی بر این مهم انجام گیرد.

 


وی یادآور شد: در حوزه اقتصادی ۲ حوزه کشاورزی و صمت استان وظیفه سنگینی در برنامه اقتصادی استان برعهده دارند؛ سازمان صمت حوزه های مختلفی دارد و  باید عددی که برا ی تولید ثروت اعلام شده را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهد و در راستای رشد اقتصادی حرکت کنند.

 


استاندار زنجان تصریح کرد: برش حرکت اقتصادی تمامی دستگاه های اجرایی از سوی سازمان مدیریت و برنامه مشخص و اعلام خواهد شد و دستگاه‌های زیر ساختی نیز هم در این راستا همگام حرکت خواهند کرد.

 


وی با اشاره به اینکه در صورت ایجاد صندوق توسعه چیزی در حدود ۲ تا چهار هزار میلیارد  منابع آن، بسیاری از مشکلات زیر ساختی استان برطرف می شود گفت: در این میان مدیران دستگاههای اجرایی باید در منظومه حرکتی اقتصادی استان که یک نگاه کلان برای رسیدن به نقطه خاص حرکت کنند.

 


استاندار زنجان گفت: در سال جاری هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و این رقم در سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

کد خبر 1136938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha