حمایت از عشایر فارس با اجرای طرح «دامدار کارت»

بهرامی گفت: طرح «دامدار کارت» در حال اجراست و دامداران با مراجعه به بانک کشاورزی می توانند برای تهیه این کارت اقدام کنند که اقدام موثری برای حمایت از جامعه عشایری استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (چهارشنبه 22 دی) در بازدید از مناطق عشایری شهرستان نورآباد گفت: طرح «دامدار کارت» در حال اجراست و دامداران با مراجعه به بانک کشاورزی می توانند برای تهیه این کارت اقدام کنند که اقدام موثری برای حمایت از جامعه عشایری استان است.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: «دامدار کارت» برای تامین علوفه تا سقف 50 میلیون تومان شارژ می شود و شارژ آن به تعداد راس دام بستگی دارد.

وی اضافه کرد: لازم است تا عشایر دامدار در سامانه هویت گذاری کشور ثبت نام کنند و می توانند با ثبت تا 166 راس و به ازای هر راس دام سبک مبلغ 300 هزار تومان در قالب تسهیلات زنجیره با بازپرداخت یک ساله دریافت کنند.

بهرامی تصریح کرد: بهره وری و افزایش راندمان تولید، مهمترین راهبرد سازمان امور عشایر ایران در دامداری عشایر است که مورد حمایت دولت قرار دارد و تامین نهاده های دامی با استفاده از ظرفیت اتحادیه عشایری دامداران متحرک ایرانیان و صدور دام مولد عشایر با هدف ارتقای توان اقتصادی جامعه عشایری توسط دولت به انجام می رسد.

وی ادامه داد: خشکسالی های بی سابقه اخیر مشکلاتی برای عشایر را در پی داشته و سازمان امور عشایر ایران با تشکیل کمیته خشکسالی در مدیریت بحران اقداماتی از قبیل خرید دام حذفی، فراهم کردن زمینه صادرات، تهیه علوفه برای دام مولد و خوراک دام، تسهیلات بانکی در قالب زنجیره گوشت قرمز و خشکسالی برای حمایت از عشایر به انجام رسانده است.

خاطر نشان می شود در این بازدید چهره به چهره، عشایر درخواست ها و مشکلات خود مانند راه دسترسی، دامدار کارت، تهیه نهاده های دامی، راه های عشایری، آب شرب انسان و دام و بهداشت را مطرح کردند که دستورات لازم برای پیگیری مطالبات عشایر این مناطق صادر می شود.

کد خبر 1136976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha