مجازی شدن مدارس موجب افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شد

نتایج ارزشیابی توصیفی تمام دروس و تمام پایه های ابتدایی را نسبت به دو سال پیش که مدارس به صورت حضوری برپا بودند پایش کردیم این نتایج نشان داد با افت چشمگیری از وضعیت تحصیلی دانش آموزان مواجه هستیم.

«رضوان حکیم زاده»، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره وضعیت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت مجازی گفت: سال گذشته نتایج ارزشیابی توصیفی تمام دروس و تمام پایه های ابتدایی را نسبت به دو سال پیش که مدارس به صورت حضوری برپا بودند پایش کردیم این نتایج نشان داد با افت چشمگیری از وضعیت تحصیلی دانش آموزان مواجه هستیم.

 

او افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی به ویژه کلاس اولی ها افت چشمگیری در سواد خواندن و نوشتن داشتند که این موضوع در درس فارسی که پایه سواد است، مشهود بود.

 

حکیم زاده تصریح کرد: نتایج «خیلی خوب» در ارزشیابی توصیفی نسبت به دو سال گذشته 10 درصد کاهش یافته بود و درصد دانش آموزانی که «نیازمند تلاش» بودند نیز افزایش یافته است.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر حضوری شدن مدارس گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز حضوری شدن برگزاری کلاس های درس را می دهد، باید خانواده ها با مدرسه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا در تحصیل فرزندان شان افت کیفیت به وجود نیاید.

 

او تاکید کرد: مدارسی که بر اساس مجوز ستاد ملی کرونا و شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری فعال بودند، اگر دانش آموزی سر کلاس های درس شرکت نکند، باید برای او همانند سال های گذشته غیبت رد کنند و این موضوع را هم باید خانواده ها بدانند.

 

کد خبر 1136978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha