۸ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان بیرجند ارائه شد

اسماعیل زاده گفت: از ابتدای امسال انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیرجند ۸ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «هاشم اسماعیل‌زاده» امروز (۲۲ دی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پنج انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، نهبندان و فردوس فعال است.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: هم اکنون هزار و ۵۰۰ خانواده زندانی نیازمند زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان این استان قرار دارند.

 

اسماعیل‌زاده ادامه داد: از ابتدای امسال انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بیرجند هشت میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان ارائه کرده است.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲۸ زندانی توسط انجمن های حمایت از زندانیان خراسان جنوبی با پرداخت بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۸ درصد خانواده زندانیان مستأجر هستند و یکی از مشکلات اصلی آنان بحث مسکن است، افزود: متاسفانه در حال حاضر خانواده زندانیان به گونه‌ای غیرمستقیم و مستقیم در جامعه مجازات می‌شوند و همواره بار سنگینی از نگاه منفی جامعه را به دوش می‌کشند که لازم است با فرهنگ سازی این نگاه به خانواده زندانیان اصلاح شود.

 

اسماعیل‌زاده با تأکید بر اهمیت مراقبت های بعد از خروج زندانیان در چرخه اصلاح و تربیت، تصریح کرد: باید با پذیریش اجتماعی زمینه توانمندسازی و اشتغال این مددجویان فراهم شود تا بار دیگر درگیر جرم نشوند و به زندگی عادی بازگردند.

 

کد خبر 1136983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha