۷ هزار نفر از جامعه ایثارگری لرستان بیکار هستند

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به اشتغال جامعه ایثارگری، گفت: هفت هزار عضو جامعه ایثاگری استان لرستان بیکارو آماده اشتغال هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلیمین «سید احمد رضا شاهرخی» شامگاه(22 دی) در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در خرم آباد، اظهار داشت: استان لرستان 6 هزار و 300 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده است.

 

وی افزود: در دولت سیزدهم کار برای جبهه انقلاب فراهم شده است و باید از این فرصت برای تقویت خدمت رسانی بهره گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به پشت سر گذاشتن گام نخست انقلاب در 40 سال گذشته، ابراز کرد: باید در گام دوم انقلاب را با گام های مستحکم در راستای حفظ انقلاب تلاش شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است که برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در همه عرصه ها از جمله در ارتباط با خدماتی که بنیاد شهید ارائه می دهد، تنظیم شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: برنامه ریزی های به عمل آمده باید به گونه ای باشد که جامعه هدف آثار این اقدامات را احساس کند.

 

وی با اشاره به انبوه مشکلات در طول سالهای متمادی، افزود: به رغم مشکلات موجود، داشته ها و ظرفیت های ما هم مطلوب است و باید از این منابع و ظرفیت در راستای تقویت خدمت رسانی به مردم بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: استان لرستان جزء پر بارش ترین استان های کشور است، زمین حاصلخیز، باغات فرآوران، معادت سنگ و معادن سنگ های صنعتی و... از ظرفیت های مهمی است که باید از این ظرفیت ها در راستای رفع مشکلات مردم بهره گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به ظرفیت های فرهنگی موجود در استان لرستان، بیان کرد: استان لرستان در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت غنی است  باید در راستای ترویج ونهادینه سازی سبک زندگی، آثار، زندگی نامه و وصیت نامه های سرداران شهید استان لرستان بیشتر کار شود.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن کنگره 6 هزار و 300 شهید استان لرستان، افزود: 22 کمیته این کنگره شکل گرفته است و اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره در دست اقدام است.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: نیاز است که در جهت برگزاری هرچه بهتر این کنگره هم همراهی لازم توسط دولت و دولتمردان به عمل آید.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به اشتغال جامعه ایثارگری، ادامه داد: هفت هزار عضو جامعه ایثاگری استان لرستان بیکارو آماده اشتغال هستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به توانمندی های استان در عرصه تولیدات کشاورزی، باغی، آبزی پروری و دامی، افزود: می توان با بهره گیری از این توانمندی ها و با کمترین سرمایه، اشتغال فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام شاهری با اشاره به زمینه هیا صادرات در استان لرستان به استان های دیگر، یادآور شد: استان لرستان حدود 10 هزار تن تولید تخم مرغ کم داریم که با توسعه این ظرفیت ها شاهد شکوفایی اشتغال در لرستان خواهیم بود.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه دولت به توانمندی استان ها، افزود: آب و هوای چهار فصل و متفاوت استان لرستان می تواند زمینه ای برای تقویت تقولید در استان لرستان باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: اندک توجهی نیاز است که بخش مهمی از مساله اشتغال در استان لرستان مرتفع شود .

 

امام جمعه خرم آباد افزود: از سال 91 تاکنون 2 هزار و 134 نفر از جامعه ایثارگری لرستان مشمولان ماده21 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران هستند که 403 نفر از این افراد مشغول به کار شده اند.

 

کد خبر 1137127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha