برنامه ریزی بر روند ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موثراست

رضاییان گفت: برنامه ریزی برای کاهش مفاسد اجتماعی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ، پیشگیری از رفتارهای هنجارشکنانه و نظارت بر روند ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کاهش معضلات اجتماعی موثر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «مهدی رضاییان »در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه طراحی های نوآورانه دشمن سبب قبح‌شکنی و عادی‌سازی بی‌حجابی در جامعه می شود گفت: مقابله با آن نیازمند انجام فعالیت های ترویج عفاف و حجاب خلاف مسیر دشمنان است.

 

دبیر شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف کشور افزود: در هیچ موضوعی به اندازه عفاف و حجاب قانون و مصوبات کامل و غنی وجود ندارد و نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز با توجه به غنی بودن آن باید توسط شورای فرهنگ عمومی استان ها پیاده سازی شود.

 

رضاییان افزود:هم اکنون کشور و قوای حاکمیتی در دوره‌ای قرار دارند که در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف وحدت نظر دارند و رویکرد واحدی را در این عرصه دنبال می کنند ، بنابراین دستگاه‌های حاکمیتی باید در این زمینه فعالانه عمل کنند و به این مساله به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی نگاه کنند.

 

وی بر شناسایی روزنه هایی که فرهنگ حجاب و عفاف را تضعیف می کنند و با ولنگاری و بی توجهی به اصول ، مبانی و ارزش‌های اسلامی و ملی و ترویج فرهنگ غرب، به کانون گرم خانواده‌ها لطمه می‌زنند تاکید کرد و گفت: وسعت کار دشمن در فضاهای حقیقی و مجازی برای انحراف جوانان و خانواده ها زیاد است و ما نیز باید به تناسب این هجمه وسیع و گسترده کار فرهنگی کنیم.

 

رضاییان تصریح کرد: هیچ دستگاهی نباید از وظایف خود شانه خالی کند و کار را به دیگری بسپارد در این صورت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

 

دبیر شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف کشور با اشاره به مراحل مهم حفظ و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اظهارکرد: نخستین مرحله آن توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و برآورد میزان خسارت انسانی و فرهنگی بی توجهی به این موضوع مهم است.

 

وی گفت: در گام دوم وضعیت سنجی عفاف و حجاب در کشور و جامعه به وسیله نظرسنجی، مشاهدات میدانی در سطوح مختلف محلی تا ملی است تا بتوان وضعیت آینده این موضوع را مورد توجه و تمرکز قرارداد.

 

رضاییان اظهار داشت: کارگروه بررسی و رصد وضعیت فعلی و پیش بینی مستمر آینده باید تشکیل شود تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

 

وی گفت: وجود رویکرد واحد برای فعالیت مدیران و ایجاد وحدت میان مدیران میان‌رده با توجه به ضرورت همراهی این مدیران باید شکل گیرد و در گام چهارم بعدی نیز به بررسی علل وضع موجود و زمینه های آن با توجه به طراحی های نوآورانه دشمن باید پرداخت.

 

رضاییان تصریح کرد: گام آخر نیز ارائه راهکارهای مناسب و نزدیک شدن به اهداف در زمانبندی های مختلف است که سه راهکار فرهنگی به عنوان وسیع ترین راهکار، اقدامات سلبی و مقابله ای‌، با توجه به فعالیت افراد کمک کننده به جریان بی حجابی با منافع سیاسی و اقتصادی و اقدام مدیریتی و نظارتی است.

 

دبیر شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف کشور اضافه کرد: دستگاه های اجرایی اصلی مانند صدا و سیما، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش عالی امور مربوطه را در دست گیرند.

 

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه عفاف و حجاب و نظارت بر فعالیت اصناف اثرگذاری فرهنگی بسیاری دارد و دستگاه های اجرایی در کنار وظایف فضای حقیقی در فضای مجازی همان وظایف را دارند.

کد خبر 1137191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha