افزایش آگاهی و امید آفرینی در جامعه از وظایف خبرنگاران است

حجت الاسلام برقراری گفت: خبرنگار باید با داشتن سواد رسانه‌ای جامعه را نیز با سواد رسانه آشنا کند و امید آفرینی را در جامعه با انتشار اخبار ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر، «حجت الاسلام محمد باقر برقراری» در دیدار اصحاب رسانه ملایر به مناسبت سالروز تاسیس بسیج رسانه گفت: کار خبر کار دقیق و کار تخصصی ، کار روز و کار ارزشمندی است  و ارزش کار رسانه‌ها به ارزش خبری است که آن را منتقل می کنند.

 

امام جمعه ملایر کار رسانه ها را  کار پیچیده مهم و حساس و بسیار قابل دقت دانست و افزود:خبرنگاران باید  در کار خبر دقت زیاد داشته تا اصل یک اتفاق و ماجرا را به مردم منتقل کنند.

 

وی با استناد به آیات قرآن خبر را یک نوع یادآوری برشمرد که یادآوری ها باید برای مومنان  و جامعه مفید بوده و اگر در غیر این صورت باشد وقت کشی برای مردم و اسراف است

وی همچنین با اشاره به مهم بودن خبر از خبرنگاران خواست از تولید و انتشار اخبار  غیر مفید و بی ارزش  اجتناب کنند.

امام جمعه ملایرسواد رسانه  ای خبرنگاران را در این برهه از زمان بسیار حساس دانست وافزود: خبرنگار باید با داشتن سواد رسانه‌ای  جامعه را نیز با سوادرسانه آشنا کندچرا که  دشمن  از بی سوادی رسانه ای سوء استفاده می‌کند واین شگرد دشمن است .

وی افزود: از  وظایف خبرنگاران و رسانه‌ها خنثی کردن توطئه‌های دشمن است و بسیج رسانه این مهم را باید در دستور کار خود داشته باشد و مین های خبری دشمن را خنثی کند.

وی در ادامه بر مطالبه گری خبرنگاران تاکید کرد و گفت:  برای مطالبه گری  باید چارچوبی را در نظر بگیریم  که اگر مطالبه‌گری جهت دار باشد و  خبرنگار درست مطالبه‌گری کند مردم  نیز مطالبه گری می کنند.

امام جمعه ملایر  در ادامه بر بحث امید آفرینی برای مردم توسط خبرنگاران تاکید کرد و گفت ناامید کردن مردم از اهداف دشمن است.

در ادامه «شهرام ذبیحی » نیز  با گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان بسیج رسانه کشورگفت:  این سازمان همزمان با عملیات کربلای ۵ و با یاد و خاطره شهید جاویدالاثر "غلامرضا رهبر" تشکیل شد و با ایجاد یک پویایی رسانه‌ای همانندی چتری گسترانیده که بتوانند در جهت اهداف انقلاب  حرکت کنند .

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر با اشاره به فعالیت‌های بسیج رسانه ملایر از مرداد ماه سال 99 تا کنون  گفت: برگزاری اردوهای جهادی یک روزه ،فعالیت ها در ایام کرونا شامل،  تهیه ماسک رایگان و همچنین عرضه ماسک رایگان در یک غرفه در سطح شهر،  ایجاد یک گروه جهادی به دست اعضای خبرنگاران بسیج رسانه با نام شهدای رسانه ملایر، برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی ،حمایت از اشتغال برای 4 نفر از  خبرنگاران با پرداخت وام های خوداشتغالی،  کسب رتبه های برتر خبرنگاران ملایر در طی دو سال گذشته در جشنواره رسانه ای ابوذر  از جمله فعالیت های بسیج رسانه ملایر طی یک سال گذشته بوده است.

وی توزیع سبد معیشتی برای خانواده‌های نیازمند با همکاری اصحاب رسانه ملایر ، برگزاری جلسات بصیرتی،  برگزاری دو کارگاه آموزشی خبرنگاری و عکاسی،  تشکیل شورای اندیشه ورزان تشکیل شورای قشر،  تقدیر از مدافعان سلامت  و ایجاد یک مرکز نیکوکاری و ....را از دیگر اقدامات بسیج رسانه ملایر طی یک سال گذشته دانست.

در ادامه از برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی  که توسط بسیج رسانه ملایر به مناسبت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود  تقدیر شد.

کد خبر 1137193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha