فعالیت‌های پرورشی مدارس شاهد باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان گفت: فعالیت‌های پرورشی در مدارس شاهد باید در راستای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، صلاح‌الدین مفیدی رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان در نشست ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش سریش‌آباد با اشاره به فلسفه تاسیس مدارس شاهد اظهار کرد: ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت و توجه ویژه به دانش‌آموزان معزز جامعه هدف در راستای ارتقای کیفیت تحصیلی آنان مبنای تاسیس و تشکیل مدارس شاهد است.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های همکاران، به لزوم مشارکت حداکثری دانش‌آموزان مدارس شاهد در برنامه‌های ارزشی اشاره و تاکید کرد: رسیدن به اهداف برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرفا با برگزاری یادواره شهداء میسر نمی‌شود، بلکه با مشارکت همه جانبه دانش‌آموزان و انتقال مفاهیم نهفته در برنامه غنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که این امر ممکن می‌شود.

 

دبیر ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های پرورشی مدارس شاهد پرداخت و افزود: فعالیت‌های پرورشی در مدارس شاهد باید در راستای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت باشد و ارزش گذاری و ارج نهادن به حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداشت و گرامیداشت مناسبت‌ها و ایام الله‌ها و آشنا کردن دانش‌آموزان با این مناسبت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مفیدی در پایان سخنان خود لزوم توجه به نمود فعالیت‌های ترویجی و پرورشی در مدارس شاهد را مطرح و عنوان کرد: یکی از برنامه‌های اداره امور شاهد و ایثارگران اطلاع رسانی و تبلیغ برنامه‌های مدارس شاهد است که لازم است شهرستان‌ها، نواحی و مناطق نیز همراهی نمایند.

 

احمدعلی شفیعی رئیس آموزش و پرورش سریش آباد ضمن خیرمقدم به بازدید کنندگان استانی، در سخنانی به فعالیت‌های مدارس شاهد در راستای اهداف و ماموریت‌های آنها اشاره کرد و گفت: مدارس شاهد سریش آباد با همراهی مجموعه اداره در راستای ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پرورشی تلاش می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: این شهرستان در برگزاری یادواره‌ها و  ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به سیره شهداء پیشگام بوده و مدیران مدارس رویکرد مناسبی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

 

رئیس ستاد اجرایی شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش شهرستان منطقه سریش آباد در پایان سخنان خود از برنامه‌های آتی مدارس خبر داد و گفت: با حضوری شدن مدارس امیدواریم نسبت به تلاش مضاعف معلمان در راستای آموزش و پرروش دانش آموزان کارهای مطلوبی صورت گرفته و این روند مطلوب ادامه یابد.

 

در ادامه این نشست، کارشناسان اداره امور شاهد و ایثارگران و اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران به بیان سخنان خود پرداختند.

کد خبر 1137270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha