نشاط فرهنگی از طریق ترویج قرآن و معنویات در جامعه ساری و جاری می شود

امیرنیا گفت: نشاط فرهنگی از طریق ترویج قرآن و معنویات در جامعه ساری و جاری می شود.

به گزارش خبرنگا خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اصغر امیرنیا » به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان در جمع مدیران موسسات قرآنی استان هرمزگان ضمن تاکید به اهمیت جایگاه موسسات قرآنی در چهل ساله ی دوم انقلاب افزود: دستور العمل اجرایی برای همه موسسات قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه موارد هشت گانه این بیانیه می باشد.

 

وی به مظلومیت فرهنگ اشاره کرد و عنوان داشت : هر چند فرهنگ در جامعه و نگاه مسئولان مظلوم واقع شده اما فرهنگ دینی مظلوم تر است و برای پیگیری مطالبات این حوزه در جهت ترویج قرآن و عترت در جامعه نیاز به همگرایی و هم افزایی می باشد.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاثیرگذاری فرهنگ اشاره کرد و افزود : حوزه فرهنگ اگر می خواهد تاثیرگذار باشد باید با معنویات ،باورها ، ارزش ها ، آموزه های قرآنی و سیره انبیاء همراه باشد و امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ مردمی و عمومی ، ارتقاء و شناسایی ظرفیت های این حوزه و معرفی آن معتقد است.

 

امیرنیا اضافه کرد : منابع دولت در همه حوزه ها محدود است و سهم فرهنگ از کل اعتبارات نیم درصد است که بخش زیادی از این نیم درصد صرف نگهداری و نیروهای زیر مجموعه می شود و حمایت از حوزه های دیگر بر اساس طرح و برنامه های پیشنهادی که متناسب با رویکرد فرهنگ مردمی و عمومی باشد صورت می گیرد.

 

وی به لزوم تغییر دیدگاه در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت : تاکنون نگاه سرمایه ای به فرهنگ نشده است و فرهنگ را بعنوان هزینه قلمداد کرده ایم و اصلاح اقتصاد فرهنگ وابسته به تغییر این نگرش می باشد.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به وضعیت بیمه فعالان قرآنی افزود : مجزا بودن صندوق حمایت از فعالان قرآنی مشکلاتی را ایجاد کرده بود که به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی صندوق های حمایتی تجمیع شده و تحت عنوان صندوق هنرمندان و فعالان قرآنی و بر اساس ضوابط مشخص حمایت های لازم صورت می پذیرد.

 

امیرنیا در خصوص استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و تکنولوژی برای تسهیل در ترویج قرآن در جامعه گفت : فضای مجازی ظرفیتی عظیم است که از آن غفلت کرده ایم و باید محتوای این فضا توسط فعالان قرآنی و هنرمندان اشباع شود و استفاده از این ظرفیت می تواند باعث کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت آموزش و خدمات شود.

 

وی در ادامه در خصوص تسهیلات کم بهره برای موسسات قرآنی ، واگذاری خدمات فرهنگی و قرآنی به بخش های غیر دولتی ، نحوه توانمند سازی موسسات ، محور قرار دادن مساجد ، اتحاد و همدلی مراکز و موسسات قرآنی و ... مطالبی را بیان کردند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1137291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha