کنگره شهدای لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ برگزار می شود

سردار کشولی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان، گفت: کنگره شهدای لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سردار« مرتضی کشکولی» امروز(23دی) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، با گرامیداشت یاد  خاطره شهدای استان لرستان، اظهار داشت: در دولت مردمی که بناست ریل گذاری فرهنگی، دینی و ا زشی داشته باشد باید رویکردها تغییر یابد و کار ها اثر بخش شود.

 

وی افزود: استان لرستان به دلیل اینکه اولین استان نزدیک به جبهه غرب و جنوب  در دوران جنگ تحمیلی بود، 228 بار بمباران توسط دشمنان را داشته است.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان بیان کرد: مردم لرستان و نیروهای نظامی در روزهای نخست شروع جنگ تحمیلی خود را به جبهه ها رساند و میدان رزم با دشمن  ایثارگری ها خلق کردند.

 

وی با اشاره به برگزار کنگره شهدای استان، افزود: کنگره 6 هزار و 544 شهید استان لرستان برگزار می شود.

 

سردار کشکولی، ادامه داد: از جمعیت شهدای استان لرستان 495 نفر شهدای زن هستند که در بمباران ها شهید شده اند و 16 شهید در حال جمع آوری کمک های مردمی شهید شده اند.

 

وی بیان کرد: کار کنگره شهدای استان با 217 برنامه و 22 کمیته تدوین شده است که پایان سال 1401 این برنامه ها اجرایی می شود.

 

سردار کشکولی با اشاره به حوزه فیلم و مستند این کنگره، بیان کرد: 38 مستند تلویزیونی کار می شود و در حوزه کتاب هم بناست که 752 کتاب چاپ شود که تاکنن 40 درصد آن انجام شده است.

 

وی افزود: در حوزه سرکشی به خانواده شهدا در ذیل کنگره سه هزار و 595 برنامه پیش بینی شده است که تاکنن 438 مورد آن انجام شده است.

 

فرمانده سپاه استان لرستان اذان داشت: قرار بوده است که پنج هزار خانواده شهید بنا بوده است که تاریخی شفاهی آنان گردآوری شود که تاکنون 750 مورد آن انجام شده است.

 

سردار کشولی ادامه داد: در کتاب شهدای شاخص بنا بوده است که 454 بنا بوده چاپ شود که متاسفانه تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمران، یادمان ها و المان ها قرار است اقداماتی انجام شود که در دست اقدام است.

 

سردار کشکولی اذعان داشت:1414 یادمان شهدا قرار بوده است که تا پایان سال 1401 داشته باشیم که تاکنون حدود 40 درصد آن انجام شده است.

 

فرمانده سپاه لرستان افزود: فرزندان نخبه شهدا و مفقودین شناسایی شده اند و تاکنون 150 نفر شناسایی شده است که می تواند ظرفیتی بزرگ در استان باشد.

 

وی ابراز کرد:2هزار و 675 نفر والدین شهدا در قید حیات است، که تلاش می شود خاطرات شفاهی این خانواده گردآوری شود.

کد خبر 1137298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha