توجه به هنرهای بومی شیراز در جشنواره «کالا و محصولات فرهنگی فارس»

امیدبخش گفت: در جشنواره «کالا و محصولات فرهنگی فارس» به مکتب شیراز و هنرهای بومی شیراز و نوشت افزار به عنوان یکی از دغدغه جدی اهالی فرهنگ توجه ویژه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی امیدبخش»، امروز (پنجشنبه 23 دی) از تمدید جشنواره «کالا و محصولات فرهنگی فارس» خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 30 دی جاری تمدید شده است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هنرمندان و اهالی ادب و هنر استان می توانند آثار خود را تا مهلت اعلام شده روی سایت «قاصدک» به آدرس https://yek.link/Ghasedakapp بارگزاری کنند و یا به شماره واتساپ 09024219508 برای پشتیبانی اثر بفرستند.

وی اضافه کرد: تمدید جشنواره «کالا و محصولات فرهنگی فارس» دارای بخش های متنوعی است و عناوینی مانند نوشت افزار شامل ابزار نگارش، دفتر، قلم و ...، کالاها و هدایای فرهنگی حتی در قالب هنرهای مردمی و بومی مانند، فرش، جاجیم، گلیم، نگارگری و ... را در برمی گیرد.

امیدبخش تاکید کرد: بخش ویژه این جشنواره نیز در قالب آثار هنری با دریافت بصری از هنرهای شیراز، مانند لوگو، پوستر، طرح جلد، نقاشی، خط، نقاشی خط، طراحی لباس و ... برگزار می شود.

وی با اشاره به جوایز هر بخش از جشنواره گفت: جایزه نفر اول هر بخش 30 میلیون ریال، نفر دوم 20 و سوم 10 میلیون ریال خواهد بود و  دبیرخانه های استانی باید بر اساس اقلیم استان، نگاه خود را در بحث متن موضوعی فراخوان جشنواره متفاوت از دیگر استان‌ ها ببیند.

امیدبخش تصریح کرد: مکتب شیراز و آنچه که به نام هنرهای بومی شیراز است در متن فراخوان جشنواره گنجانده شده و این جشنواره در 2 بخش نوشت افزار به عنوان یکی از دغدغه جدی اهالی فرهنگ و بخش آزاد که کالا و هدایای فرهنگی را شامل می ‌شود، برگزار خواهد شد.

کد خبر 1137310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha