کانون پرورش فکری برای همه کودکان و نوجوانان کشور برنامه دارد

علی‌اکبرزاده گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای همه کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برنامه داردو هدف ما گروه و قشر خاصی از کودکان و نوجوانان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«مهدی علی‌اکبرزاده » در نشست شورای فرهنگی کودک ونوجوان در سمنان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همه کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برنامه دارد، گفت : هدف ما گروه و قشر خاصی از کودکان و نوجوانان نیست .

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوربا اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به حوزه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شود.‌

 

وی خاطرنشان کرد: تولید کتاب ، فیلم و نظارت بر تولید اسباب بازی از مهمترین وظایف کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور است.

 

علی‌اکبرزاده با اشاره به اینکه تاثیر فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی در بستر زمان قابل مشاهده است،گفت: فرهنگ، موضوعی مهم، زمان‌بر و هدایتگر است و اصلاح مشکلات و ساختار اجتماع هم تنها از مسیر فرهنگ می‌گذرد.

 

وی، فرهنگ را مجموعه‌ای از باورها، ارزش ها، اعتقادات، آداب، رسوم و رفتارها تعریف کرد و گفت: با این همه، فرهنگ و ارزش‌های مرتبط با آن امری نسبی است و در هر جامعه با جامعه دیگر تفاوت دارد.

 

علی‌اکبرزاده در ادامه با اشاره به جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: مرغک کانون روی کتاب‌ها برای خانواده‌ها احساس اطمینان ایجاد می‌کند زیرا خانواده‌ها می‌دانند که برای انتخاب کتاب‌ها و چاپ و انتشار آنها افراد متخصصی در کانون با حساسیت، وسواس و توجه به مسائل تربیتی و پرورشی در تلاش هستند.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه موضوع کتاب و چاپ و نشر آن از اهمیت بالایی برخوردار است اضافه کرد: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی از عوامل اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت کودکان است و نقش مهمی در رشد و تکامل شخصیتی آنها دارد.

 

وی در خصوص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برای سال آینده گفت: خوشبختانه امسال توانسته‌ایم این بودجه را تا حدود ۴۰ درصد افزایش دهیم که با اجرای آن در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در کانون رقم خواهد خورد.

کد خبر 1137352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha