معیشت مردم خط قرمز نمایندگان / وضعیت گیلان نامطلوب است

حاجی بابایی با بیان اینکه وضعیت گیلان در حوزه های مختلف آبی و پسماند نامطلوب است گفت: خط قرمز نمایندگان مجلس معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا حاجی بابایی» امروز (پنج شنبه، ۲۳ دی ) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: گیلان دارای جایگاه ویژه و کلیدی در کشور است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس بابیان اینکه گیلان دارای امتیازات و ظرفیت های بالایی است گفت: گردشگر محور بودن، برخورداری از مرزهای آبی باعث شوه که گیلان یکی از استان های مهم کشور محسوب شود.

حاجی بابایی افزود: گیلان دارای مردمانی خونگرم است و به دلیل مواهب الهی و طبیعی هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

وی به شهید پرور بودن استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مولفه های ارزشمند فعالیت گسترده شهید همدانی در این استان به عنوان فرمانده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به وضعیت پسماند گیلان پرداخت و افزود: وضعیت پسماند و آب شرب در این استان و شهرستان رشت بسیار نگران کننده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: گیلان با این مزایایی طبیعی نبایستی در حوزه آبی و کشاورزی اینگونه با مشکلات مواجه باشد.


وی با تاکید بر اینکه مشکلات گیلان بر اساس کم کاری های گذشته مسئولان این استان است اضافه کرد: منطقه سراوان رشت با چند دقیقه فاصله با محل دفن زباله وضعیت وخیمی دارد. چگونه روستائیان در این منطقه ساکن هستند.


رییز کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت نامطلوب رودخانه گوهررود و پسماندها و تالاب انزلی بسیار نگران کننده است گفت: این وضعیت در شان استان گیلان و شهر ستان رشت با این قدمت دیرینه و با نام و آوازه ارزشمند نیست.


وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات با اعتبارات قابل حل نیست بلکه همگان بایستی در این راستا مسئولیت شناس باشیم اظهار داشت: متاسفانه گیلان از نقطه مزایای مطلوبی که دارد مورد آسیب جدی قرار گرفته است.


حاجی بابایی خاطرنشان کرد: گیلان در این وضعیت بایستی از ظرفیت های ماده ۵۶ بودجه و مجلس استفاده کند که تاکنون از این حوزه بهره مند نبوده است.


وی به پروژه های بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: پروژه های بیمارستانی نامطلوب است و مشکلات پروژه ۴۰۰ تختخوابی رشت پیگیری می شود.


رئیس کمیسیون تلفیق بودجه کشور تصریح کرد: بودجه سال آینده قابل توجه است و هوشیاری و توجهات اساسی در این زمینه انجام می شود .



وی اضافه کرد: اولین سال بودجه ای دولت سیزدهم است که به مجلس ارائه می شود بر اساس ثبات اقتصادی و رشد و تحقیق و بررسی ها انجام و تصمیم نهایی گرفته می شود دربودجه می توان تغییراتی گسترده را ایجاد کند.


رئیس کمیسیون تلفیق بودجه کشور با تاکید بر اینکه خط قرمز نمایندگان مجلس معیشت مردم است خاطر نشان کرد: هر امری که معیشت مردم را سخت کند مورد مخالفت نمایندگان است و آنها همواره در کنار مردم هستند.


حاجی بابایی اظهار کرد: مراقبت اصلی از مردم است در این راستا بررسی های عمیق صورت می گیرد ضمن اینکه از دولت نیز حمایت می شود تا با هماهنگی های اندیشده شده مجلس هم بتواند مشکل بودجه ای را در کشور حل کند. 

کد خبر 1137357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha