مذاکره به شرط حفظ منافع/ جهاد تبیین برای پالایش فضای مجازی ضرورت دارد

حسینی با تأکید بر ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای مردم برای کاستن از تأثیر اخبار جعلی و منفی گفت: تقویت غیرت دینی از منویات رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سید محمد حسینی در نشست اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان همدان اظهار کرد: مسئولان باید از توان فکری صاحبان اندیشه در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنند و مدرسان دانشگاه‌ها یکی از این گروه‌ها هستند.

معاون پارلمانی رئیس جهمهور در سالن شهدای استانداری همدان با بیان اینکه مدرسان دانشگاه‌ها در کمک فکری به دولت نقش مهمی  دارند، افزود: سند تحول با ۳۷ محور تهیه شده و وقت خدمت برای برطرف شدن مشکلات است و این کار در گرو جراحی بودجه است.

حسینی خاطر نشان کرد: هرچند ایجاد اصلاحات در بخش بودجه ضرورت دارد، اما این موضوع نباید به مردم فشار وارد کند و نخبگان می‌توانند با اعلام نظر به دولت کمک ویژه‌ داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: اصل مهم جهاد تبیین و غیرت دینی باید مورد توجه قرار گرفته و کاری کرد که غیرت دینی در روح مردم زنده بماند زیرا برخی به دنبال  بی‌تفاوت کردن مردم هستند.

حسینی گفت: افزایش سواد رسانه‌ای مردم برای کاستن از تأثیر اخبار جعلی و منفی و تقویت روح وحدت و انسجام از دیگر تأکیدهای رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر بود و نخبگان باید به ما کمک کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: دولت با همه کشورها به جز رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهایی که دنبال تحمیل زور به کشور هستند؛ تعامل داشته و روابط با همسایگان در دولت سیزدهم تقویت شده است.

حسینی افزود: انجام مذاکره مبتنی بر خلاقیت و ابتکار بدون توقف و با برداشتن تحریم‌ها از موضع قدرت و عزت، سیاست محوری دولت است.  

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در وضعیتی کشور را تحویل گرفت که ماهیانه باید ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت گذشته مربوط به اصل و سود اوراق مشارکت را پرداخت می‌کرد.

لزوم توجه به آموزش مهارت در مدرسه و دانشگاه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وجود ظرفیت‌های خوب دانشگاهی در همدان گفت: بنابر برنامه ششم توسعه کشور باید آموزش مهارتی در ۳۰ درصد دانشگاه‌های کشور انجام شود که  اکنون ۱۴ درصد است.

حجت الاسلام محمد حسین فلاحی افزود: آموزش مهارت در نظام آموزش و پرورش هم باید ۵۰ درصد باشد که اکنون ۳۶ درصد است.

 

پالایش فضای مجازی ضرورت دارد

استاندار همدان هم با بیان اینکه دانشگاه‌ در تعالی جامعه نقش مهمی دارد، گفت: وظیفه دانشگاهیان، جهاد تبیین برای پالایش فضای مجازی از آثار سهمگین و زهرآگین است.

علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی هم گفت: دشمن امیدوار است تا با استفاده از فضای مجازی و جنگ نرم بتواند انسجام و اتفاق جامعه را به هم ریزد.
وی تصریح کرد: حال که دشمن همه تلاش خود را برای اضمحلال ذهن جوانان ایرانی با ایجاد تردید و تبلیغات مسموم به کار گرفته؛ دانشگاه بهترین محیط برای تولید آثار محتوایی متناسب با ارزش‌ها است.

پایان پیام/

کد خبر 1137400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha