دشمنان با جنگ نرم به دنبال انحراف نسل های بعد از انقلاب از مسیر مقاومت بودند 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: دشمنان با صرف هزینه های گزاف برای راه اندازی جنگ نرم و شبیخون فرهنگی فکر می‌کردند که می توانند نسل های بعد از انقلاب را از مسیر مقاومت، شهید و شهادت منحرف کنند اما در اوج فتنه و تهاجم فرهنگی آنها، رویش‌هایی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ دی ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت:رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی ماه در دیدار با مردم قم،  فهرستی از محاسبات غلط آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی را مطرح کرده و فرمودند؛ دنیای استکبار علی‌رغم این که بارها در محاسبات شان نسبت به ایران شکست خوردند اما باز هم این طرز تفکر و اشتباهات محاسباتی آنها ادامه دارد.



امام جمعه کهنوج افزود: متاسفانه در داخل کشور عده ای غرب زده دارند به قدرت محاسباتی آمریکا می بالند با اینکه در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی اگر بخواهیم این دوران را بررسی کنیم دشمنان محاسبات غلط بسیاری نسبت به انقلاب اسلامی و مردم انقلابی ایران داشتند که در همه این محاسبات شکست خوردند.


وی یادآور شد: آشوب‌های تیر ماه سال ۷۸، فتنه های ۸۸، آبان ۹۶ و ۹۸ نمونه هایی از اشتباهات محاسباتی آمریکا است، آنها با تمام ابزار از فتنه‌گران حمایت کردند و کار انقلاب را تمام شده فرض می کردند اما حضور به موقع مردم در صحنه به ویژه در ۹ دی نقشه شوم آنها را باز هم نقش بر آب کرد.


حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: دشمنان با صرف هزینه های گزاف برای راه اندازی جنگ نرم و شبیخون فرهنگی فکر می‌کردند که می توانند نسل های بعد از انقلاب را از مسیر مقاومت، شهید و شهادت منحرف کنند اما در اوج فتنه و تهاجم فرهنگی آنها، رویش‌هایی شکل گرفت که همه را انگشت به دهان وا داشت.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: آن ها هیچگاه فکر نمی کردند که با صرف این همه دلار، شهید حججی ها در صحنه نبرد با داعش و تکفیری ها حاضر شوند و با شجاعت تمام سر بدهند اما ذلت نپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای استکبار خیال می کرد که با حذف حاج قاسم  سلیمانی دیگر اقتدار منطقه‌ای ما، گفتمان مقاومت و این نظم نوین فرو خواهد پاشید و دیگر حضورشان در منطقه تثبیت خواهد شد اما برخلاف تصورات شان دیدند که بعد از شهادت سردار دلها همه فریاد هیهات من الذله سر دادن و اعلام کردند که خون سلیمانی در خون آنها تا آخر جریان دارد و همه منتقم و خون خواه حاج قاسم هستند.


حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: محاسبات دشمنان بر مبنای ظواهر مادی و دنیوی است بنابراین نمی دانند ماورای این مادیات، معنویات ای وجود دارد که همه رشته تحلیل‌های آنها را پنبه می کند آن ها نمی‌دانند که این کشور صاحب دارد و امداد های غیبی نمی گذارند که به این راه نورانی اسلام آسیبی وارد شود.


 امام جمعه کهنوج تصریح کرد: نباید با سادگی فکر کنیم حالا که دستگاه محاسباتی دشمن اشتباه می کند پس قطعا پیروزی ما حتمی و تضمین شده است نه این طور نیست زیرا دشمن به هر حال دشمن است و دست از شیطنت برنمی‌دارد و فعال تر از قبل مشغول شیطنت است.


وی با بیان این مطلب که باید با حفظ وحدت در مقابل دشمن مقاومت کنیم تا دشمن نابود شود، ادامه داد: اکنون انقلاب ما به سن به پختگی رسیده است و همه فراز و نشیب ها را پشت سر گذرانده است.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: امروز شاهد سفر وزیر صمت به شهرستان کهنوج بودیم ضمن تشکر از این حضور، امیدوارم این سفر منشاء برکاتی برای شهرستان و منطقه جنوب شود.


خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: شهرستان کهنوج و جنوب کرمان سرشار از معادن با ارزش است و یکی از این معادن، معدن تیتانیوم است که در شهرستان کهنوج قرار داد و سالها پیش موضوع راه اندازی کارخانه آن بر سر زبان‌ها بود.


وی یادآور شد:  قریب ۳۰ سال است که از بحث معادن این شهرستان و این منطقه جنوب کرمان می‌گذرد و قرار است قریب یکهزار نفر در این کارخانه مشغول به کار شوند اما متاسفانه طی این همه سال فقط و فقط شعار شنیدیم.


حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: از نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی خواهشمندیم که با تلاش و پشکار، به تحقق این شعار کمک کنند.


امام جمعه کهنوج افزود: تاکنون یکهزار شغل ایجاد نشده و تعداد اندکی که شاغل شده اند با مشکلات متعددی روبرو هستند، اکنون که وقت بهره برداری این کارخانه شده است زمزمه ای به گوش می رسد که مواد خام این کارخانه را می خواهند به استان دیگری منتقل کنند و آنجا کارخانه آن را راه اندازی کنند، آیا این ظلم در حق مردم و قشر کارگر نیست ؟.

وی تاکید کرد: انتظار این است که مدیر کل صمت و نماینده محترم ۵ شهرستان جنوبی به هیچ وجه اجازه ندهند که مواد خام از این شهرستان به جای دیگر منتقل شود و باید پیگیر شوند تا با راه اندازی چرخه تکمیلی فرآوری، شاهد رونق اشتغال در منطقه شویم.


حجت الاسلام نجنو در خاتمه ضمن تشکر از برگزار کنندگان یادواره ۵۰۰ شهید عشائر جنوب و مراسم دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: این یادواره حاصل تلاش شبانه روزی همه بود که ماندگار شد و سر شار از پیام برای مردم بود.

کد خبر 1137406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha