لزوم مشارکت همه مسئولان با دولت انقلابی برای حل مشکلات مردم

حجت الاسلام آل حبیب مشارکت همه مسئولان با دولت انقلابی برای حل مشکلات مردم را یک ضرورت مهم خواند و گفت: تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید در اولویت متولیان و دست اندرکاران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «نصیر آل حبیب» امروز (جمعه 24 دی) در خطبه‌های نخست آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره آیه دوم به انسان‌های متقی اشاره دارد.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر عنوان کرد: معانی و تفاسیر مختلفی در مورد آیه ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ‌ و واژه ذالک از طرف مفسران اهل سنت و تشیع بیان شده است و عده‌ای معتقدند باید این عبارت را بر اساس همان معنای ظاهری‌اش یعنی آن کتاب معنا و تبیین کنیم.

 

آل حبیب تصریح کرد: ذالک الکتاب یعنی آن کتاب، توجیحات زیادی در این مورد کرده‌اند یک توجیه این است که آن کتاب یعنی، این قرآن همان کتابی است که هم در تورات و هم در انجیل بر حضرت عیسی(ع) و موسی(ع) سفارش شده که بعد از آن‌ها کتابی خواهد آمد تحت عنوان قرآن و این همان کتاب است که بر آن تاکید شده است.

 

وی اضافه کرد: معنای دیگری که برای ذالک الکتاب مفسران بیان کرده‌اند و بسیار هم آن را انتخاب نموده‌اند این است که ذالک‌ الکتاب به معنای این است که فهم و درک معانی و مضامین قرآن از عهده بسیاری از انسان‌ها خارج است و تنها عده‌ای قلیل می‌توانند به بخشی از معانی و مضامین قرآن کریم آشنایی پیدا کنند.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه مردم نمی‌توانند به حقایق واقعی معانی باطنی قرآن دسترسی پیدا کنند و به همین علت با ذالک الکتاب اشاره به دور شده است ابراز داشت: بر اساس این آیه، قرآن کریم انسان‌های باتقوا را هدایت می‌کند به این معنی که قرآن کریم در حقیقت برای هدایت همه بشر آمده اما آنهایی که از قرآن مورد هدایت قرار می‌گیرند انسان‌های باتقوا هستند.

 

آل حبیب در خطبه‌های دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: در این مسیر زندگی که انسان حرکت می‌کند باید مراعات داشته باشد و در هر جایی قدم نگذارد و در هر مجلسی حضور پیدا نمی‌کند زیرا در غیر اینصورت گوهر تقوا حاصل نمی‌شود و سیاهی تمام آئینه دل او را در بر می‌گیرد و موعظه‌ها بر او تأثیری نخواهند داشت.

 

وی در ادامه به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده اشاره کرد و افزود: وفات حضرت ام‌البنین(س) در دوازدهم جمادی الثانی اتفاق افتاد، مادری که به انتخاب امیرالمومنین(ع) خداوند به او فرزندی عطا کرد که باب الحوائج قمر بنی هاشم عباس‌ابن علی (ع) لقب گرفته است.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه روز وفات مادر شجاع قمر بنی هاشم عباس‌ابن علی (ع) به نام روز مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است اذعان کرد: مادران شهدای ما رشید، شجاع و با ایمان راسخ و محکم و عاشق ولایت جوانان خود را به سمت جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و حمایت از انقلاب اسلامی فرستادند.

 

آل حبیب فداکاری‌ها و ایثار مادران و همسران شهدا را غیرقابل توصیف ذکر کرد و اظهار داشت: به این مادران و همسران شجاع که در مسیر حمایت از اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت به حضرت فاطمه زهرا(س) و  ام‌البنین(س) تاسی جستند افتخار می‌کنیم.

 

وی مناسبت فرار شاه ملعون از ایران اسلامی در روز یکشنبه را متذکر شد و گفت: طاغوت سال‌های سال بر علیه ملت اسلامی عمل کرد، معادن، امکانات و پول و ثروت بیت المال را در اختیار دشمنان قرار داد به طوری‌که به جهت معاهده کاپیتالاسیون امنیت دشمنان اسلام در داخل کشورمان حتی بیشتر از ایرانیان بود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر تصریح کرد: ملت ایران اسلامی با شجاعت شاه و آمریکایی‌ها را از کشور دور انداختند و انشالله و به حول و قوه الهی همین ملت عزیز همراه با گروه مقاومت پای آمریکایی‌ها را از منطقه به زودی قطع کرده و آنان را بیرون خواهد انداخت.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر مناسب دیگر هفته آینده روز چهارشنبه( ۲۹ دی ماه ) را هم متذکر شد و عنوان کرد: این روز در تقویم کشورمان به نام روز غزه نام گرفته است، در سال ۱۳۷۸ و در چنین روزی اسرائیل غاصب با حمایت کشورهای غربی و سازمان‌های جهانی به ملت مظلوم غزه حمله و جنگ تمام عیاری را شروع کرد.

 

آل حبیب با تاکید بر اینکه در جنگ ۲۲ روزه هزاران نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند و خانه‌ها، مساجد و بیمارستان‌هایشان تخریب شد گفت: با تمام این فشارها، ملت مظلوم غزه پس از ۲۲ روز مقاومت بر اشغالگران صهیونیست پیروز شدند و همه دیدیم که چگونه اسرائیلی‌ها را مفتضحانه بیرون راندند.

 

وی نقش بسیار تعیین کننده گروه مقاومت در پیروزی‌های منطقه علیه رژیم اشغالگر قدس و آمریکایی‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: ملت ایران اسلامی با حمایت ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در فکر تمام مستضعفان عالم است و ما افتخار می‌کنیم که در این مسیر ثابت قدم هستیم. 

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر به نامگذاری امسال به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نیز اشاره داشت و ابراز داشت: طبق آمارهای ارائه شده در امور صنعتی و مسئله تولید داخلی و مسائل معدنی از ۳۵ موردی که وجود دارد در ۲۰ مورد پیشرفت داشتیم اما این مقدار کم است و همه باید برای اجرای دقیق‌تر منویات مقام معظم رهبری تلاش بیشتری داشته باشند.

 

وی افزایش تولید و در فکر مردم بودن را خواستار شد و با تاکید بر اینکه کشورمانظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد گفت: گرانی‌ها واقعا موجب نارضایتی مردم شده است از مسئولان می‌خواهیم بررسی دقیق‌تری انجام دهند، البته ما انتظار نداریم در همین چند ماهی که دولت انقلابی کار خود را آغاز کرده همه مشکلات رفع شود اما امیدواریم خداوند به این دولت عزیز و مجلس توفیق دهد که مشکلات مردم حل شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه دولت کنونی انقلابی‌ترین دولت است خاطرنشان کرد: ما هم نباید دست روی دست بگذاریم که دولت و مجلس ورود کنند بلکه آنهایی که مسئول هستند از فرمانداران، شهرداران و بخشداران باید در این زمینه فعال‌تر عمل نمایند در موضوع برجام هم ایده خاصی دارم که در نوبت دیگر به سمع و نظر خواهم رساند.
 

کد خبر 1137519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha