ایران اسلامی در توان دفاعی و تجهیزات نظامی دارای  قدرت بازدارندگی است

حجت الاسلام شمس الدین گفت: امروز نگران آنچه که در خارج از کشور نسبت به جمهوری اسلامی‌ می‌گذرد نیستیم چون در بعد توان دفاعی و تجهیزات نظامی دارای بازدارندگی و دست برتر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی امروز(جمعه، ۲۴ دی) با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که روز تکریم از مادران و همسران شهداء نامگذاری شده است، گفت: در ۱۹ دی رهبری برای مردم قم بیاناتی داشتند که نیاز است مورد بازنگری، بازنشر و تامل برای عمل کردن در جامعه باشد. ۱۹ دی و اتفاقات بعد از آن نشان دهنده عمق اعتقاد و غیرت دینی مردم معرفی شد که با غیرت دینی با محوریت علمای شجاع، بصیر، زمان شناس و سیاست شناس همراه بود.


امام جمعه انزلی با بیان اینکه خصومت همیشگی استکبار جهانی هیچگاه برطرف نخواهد شد افزود: دشمنان بویژه استکبار جهانی از کشور ما که دین در آن هم برجسته است و هم مورد توجه و عمل در سطوح مختلف جامعه، ناراحت هستند و این ویژگی ما مورد خشم دشمنان است.


وی تصریح کرد: غیرت دینی همراه با عقلانیت از مهم‌ترین عوامل این قیام است، برخلاف اینکه برخی‌ها می خواهند انقلاب و حرکت دینی مردمی ما را یک حرکت احساسی و بی‌پشتوانه فکری و اخلاقی معرفی کنند اما این حرکت عظیم مردم ایران از عقلانیت و بصیرت و دوراندیشی برخوردار بود.


وی افزود: علامه مصباح یزدی از شاگردان برجسته امام راحل همین غیرت دینی را با عقلانیت و نگرش فلسفی به طور جامع در زندگی خود داشتند؛ در بعد میدانی هم شهید حاج قاسم سلیمانی نماد غیرت دینی همراه با بصیرت در عصر حاضر برای جامعه ما هستند لذا باید توجه داشته باشیم این غیرت دینی که با پشتوانه عقلانیت و بصیرت است نباید مورد خدشه قرار نگیرد.


امام جمعه انزلی این غیرت دینی را همراه با عقلانیت عامل نجات کشور در طول حوادث مختلف اعلام کرد و افزود: ما در دفاع مقدس با همین پشتوانه پیروز شدیم و دست تعدی دشمنان را از کشور کوتاه کردیم.


وی تاکید کرد: ۹ دی در سال ۸۸ که یک حماسه و حرکت بسیار مهم بود نیز برآمده از همین غیرت دینی با عقلانیت بود و با همین پشتوانه پدید آمد.


خطیب جمعه انزلی اظهار داشت: دشمنان درصدد حساسیت زدایی از اصول و مبانی انقلاب هستند اما نباید بگذاریم ۱۹ دی به فراموشی سپرده شود و محتوای این روز از یاد برود بلکه این روز همیشه باید در جامعه جاری و ساری باشد.


حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به بیانات مقام رهبری در خصوص موفقیت های حاصله در طول این ۴۳ سال گفت: هرجایی که موفقیتی حاصل شده به واسطه روحیه و مجاهدت افراد مومن و انقلابی بوده و هرجایی که توقف، عقب‌گرد و ناموفقیتی کسب شد توسط افراد فرصت طلب و فاسد با روحیات اشرافیگری و نگاه‌های غیر انقلابی بوده است .


وی با بیان اینکه امروز نگران آنچه که در خارج از کشور نسبت به جمهوری اسلامی‌ می‌گذرد نیستیم چون هم در بعد توان دفاعی و تجهیزات نظامی دارای بازدارندگی و دست برتر هستیم، تاکید کرد: در بعد نفوذ منطقه‌ای هم علیرغم تحولات منطقه و شهادت سردار عزیزمان شهید حاج قاسم سلیمانی دست برتر با جبهه مقاومت و نظام اسلامی است. در برجام نیز بیش از آنچه که ما نیاز به بازگشت داشته باشیم آنها نیازمند بازگشت به برجام هستند اما دشمن بدنبال وارونه نشان دادن مسائل و تبلیغات سوء است.


حجت الاسلام شمس الدین خاطرنشان کرد: نگرانی امروز ما از داخل کشور است که تاریخ در کشور ما تکرار شود و از آن درس نگیریم.

کد خبر 1137524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha