تفاهمنامه ایجاد مجتمع کشت گیاهان دارویی امضا شد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهمنامه ایجاد مجتمع کشت گیاهان دارویی در شیروان امضاء شد.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: پس از جلسات و پیگیری های متعدد، تفاهمنامه ایجاد مجتمع کشت و فناوری گیاهان دارویی با همکاری آستان قدس رضوی و جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی امضاء شد.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶۰۰ نفر اشتغال با ایجاد مجتمع کشت و فرآوری گیاهان دارویی در شیروان ایجاد خواهد شد.

 

جدی اضافه کرد: این سرمایه گذاری که مطالعات اقتصادی اولیه آن در جلسات مشترک جهاد دانشگاهی و هلدینگ کشاورزی و مؤسسه دارویی آستان قدس رضوی طی ۶ ماه گذشته انجام شده است اجرای کل زنجیره تولید داروهای دامی و آفت کُش‌های کشاورزی و باغی با پایه گیاهی از کشت گیاهان دارویی در سطح  200هکتار، عصاره گیری و تولید دارو و آفت کش می باشد که با سرمایه گذاری سه جانبه آستان قدس رضوی، جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: کل سرمایه گذاری به میزان 15 میلیون دلار ارزی و 120 میلیارد تومان خواهد بود که بیش از 600 نفر اشتغال مستقیم و بیش از هزار و 500 نفر اشتغال غیر مستقیم می باشد.

 

وی عنوان کرد: این اولین مجتمع کشت و صنعت پالایشگاه فرآوری گیاهان دارویی با این حجم سرمایه گذاری می باشد که از اولویت های آستان قدس رضوی است و دانش فنی آن نیز در اختیار جهاد دانشگاهی کشور قرار دارد.

 

 

کد خبر 1137640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha