اجرای طرح جامع «راه مهندسی» با هدف حرکت به سمت مسئله محوری در جهرم

زارعی با اشاره به اجرای طرح جامع «راه مهندسی» در جهرم گفت: این طرح به همت بسیج دانشجویی و با هدف مهارت افزایی، حرکت به سمت مسئله محوری و هدایت دانشجویان به حل چالش‌های مختلف کشور برگزار می شود.

«مهدی زارعی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با استقبال خوب دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان جهرم، شاهد برگزاری گام اول طرح جامع «راه مهندسی» در جهرم بودیم.

 

مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه جهرم افزود: هدف از برگزاری این طرح ساماندهی دانشجویان و سوق دادن آنان به مهارت افزایی، حرکت به سمت مسئله محوری و هدایت دانشجویان به حل چالش‌های مختلف در کشور است.

 

وی بیان کرد: گام نخست این طرح روز چهارشنبه ۲۲دی ماه از ساعت ۱۹ با سخنرانی رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه جامع جهرم، به صورت مجازی و در بستر نرم افزار آدوبی کانکت برگزار و دانشجویان به پاسخ سئوالات خود همچون در مورد مسائل مربوط به رشته‌ های دانشگاهی مهندسی دست یافتند.

 

زارعی خاطرنشان کرد: گام دوم این طرح در بهمن ماه با عنوان آشنایی تخصصی با رشته‌های مختلف مهندسی در دانشگاه‌های جهرم برگزار می شود.

 

به گفته وی این طرح در تلاش است تا دانشجویان را به سمت آگاهی و دغدغه‌ مندی نسبت به حل مسائل کشور، تقویت دید جامع و تخصصی نسبت به رشته‌ و فضای کاری آینده خود، توانمندسازی برای پیشرفت و تعالی کشور، حل دغدغه‌های ذهنی و مشکلات دوران تحصیل آن‌ها و... هدایت کند.

 

مسئول روابط عمومی سپاه جهرم گفت: با اجرای مجازی این طرح در سراسر کشور، علاوه بر تحقق هدف آن یعنی هدایت بسیاری از نخبگان به سمت مسائل موجود در کشور، ان شاء الله گامی مهم به سمت تحول بزرگ آموزشی در دانشگاه‌ها برداشته می شود.

 

به گزارش شبستان، طرح جامع مجازی کشوری راه مهندسی در مرحله اجرا شامل برنامه هایی همچون برگزاری نشست‌ های سراسری و استانی مرتبط هفتگی و ماهانه به صورت مجازی، بازدیدهای صنعتی و آموزشی حضوری (با رعایت پروتکل های بهداشتی) و مجازی، جلسات پرسش و پاسخ به صورت آنلاین، طراحی و چاپ نشریه راه مهندسی و... می‌ شود.

 

مرکز ثقل برنامه‌های این طرح، نشست‌های سراسری و کشوری است که به صورت مستمر در طول ترم‌های یک و ۲ برگزار می‌ شود. 

کد خبر 1137650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha