جریان مقاومت هیچ وقت حمله کننده نیست، همیشه مدافع است

داودی عنوان کرد: مجموعه جریان مقاومت هیچ وقت حمله کننده نیست، همیشه مدافع است و در حالت تدافعی که وجود دارد برای افزایش اعتبار خود نیازی به طراحی حمله به طرف مقابل برای افکار عمومی خودش را ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علیرضا داودی، کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی با حضور در برنامه «ساعت بیست و چهار و یک دقیقه» در مورد علوم شناختی، بررسی مدل های رسانه ای حوزه مقاومت در طراحی های آفندی گفت: رسانه های مقاومت برای اقتدار زایی نیاز به طراحی جریانات نظامی خارج از مرز خود ندارد.

وی با بیان اینکه رسانه های مقاومت یا محور مقاومت معمولا از 3 روش برای طراحی های آفندی خود استفاده می کنند گفت: روش اول ایجاد خط اتصال بین رویدادی که در میدان رخ می دهد و افکار عمومی که در درون آن کشور وجود دارد، یعنی اتفاقی که در میدان می افتد را آنگونه که شایسته و درست است به مردم منتقل می کند.

داودی تصریح کرد: آماده سازی افکار عمومی برای رویدادهایی که در حوزه میدان ناگزیر از رخدادش هستند و اما اینکه روایت و قرائت هر دو توامان با همدیگر چگونه بر مرحله ذهنی مخاطب برای عملی شدن برسد و یا چقدر مخاطب را نسبت به پدیده ای که اتفاق افتاده وارد کنش کند، مرحله دومی است که رسانه های حوزه مقاومت برای طراحی های آفندی انجام می دهند.

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی اظهار داشت: در روش سوم جریانات محور مقاومت خودشان را در معرض تحولاتی که رسانه های ضد مقاومت در ساحاتی غیر از ساحات نظامی و امنیتی قرار می دهند قرار نمی دهند.

وی ادامه داد: یک تفکر غلطی وجود دارد که بعضا شما داخل خود ایران هم می شنوید که «محور مقاومت را بروید دنبال اقتصادش» این یعنی جدا کردن اصالت تدافعی و پدافندی در افکار عمومی و سوییچ کردن آن روی نقاط ثقل فرعی، در حالی که نقاط ثقل محور مقاومت سیاست، امنیت و فرهنگ است و اقتصاد و اجتماع رکن آخر را دارد و اگر رسانه های ضد مقاومت یا افراد خویش مقاومت سعی کنند محور را عوض کنند اینجا رسانه های محور مقاومت عمل می کنند و نوعی پادزهر هستند.

داودی بیان داشت: رسانه ها در اینجا مواجهه می شوند با افرادی که می خواهند اقتصاد در کشورهای محور مقاومت را نسبت به سیاست، امنیت و فرهنگ برجسته کنند و چون فرهنگ مقاومتی ذیلش اقتصاد را می خواهد تعریف کند بنابراین اقتصاد مقاومتی را تعریف می کند و اقتصاد مقاومتی یعنی به گونه ای حرکت کنید که وابسته به اقتصاد آمریکا، و غیره نباشید و در حوزه اقتصاددرون زایی داشته باشید.

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی تصریح کرد: این خط بسیار حیاتی است که رسانه های ضد مقاومت بخواهند افکار عمومی را در داخل کشور های محور مقاومت یا مجاور محور مقاومت با موضوعات غیر از امنیت و سیاست درگیر کنند.

*** رسانه های مقاومت افشاگر موضوعات امنیتی میدان هستند

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه های مقاومت هیچ وقت قبل از وقوع اتفاقات نظامی مردم را آسیب زده نمی کنند اما به شدت افشاگر موضوعات امنیتی میدان هستند گفت: اساسا جریان مقاومت هیچگاه پیش دستی نمی کند و هیچ حمله ای را شروع نمی کند ولی پیشگیری می کند.

داودی با بیان اینکه محور مقاومت یک آسیب جدی دارد که ربطی به خود مقاومت ندارد ولی آثار آن گردن محور مقاومت را می گیرد گفت: ما در محور مقاومت بر خلاف ضد مقاومت نتوانسته ایم لایه های رسانه ای را به گونه ای ایجاد کنیم که وقتی از پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی و ارتباطی صحبت می کنیم آنها مقوم سرعت پخش پیام در حوزه مقاومت باشند برای همین تمرکز بر روی تلویزیون است.

کارشناس مسائل رسانه و علوم شناختی اظهار داشت: جریان مقاومت به دلایلی که مهمترین آن مسائل داخلی بود، سال ها ما را در گوشه رینگ نگه داشته بود اما وقتی که جهش اتفاق افتاد و وجود افرادی امثال عماد مغنیه و شهید سلیمانی انگیزه ای شد برای محور مقاومت و از جنگ 33 روزه به بعد رژیم صهیونیستی نتوانست نفس بکشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه شناختی در قالب رسانه به میدان جرات بازنمایی می دهد و بسیاری اوقات میدان کارش درست است و رسانه در بازنمایی میدان دچار افت و خیز و اعوجاج می شود اذعان داشت: وقتی میدان فرصت بروز و ظهور پیدا کند مخاطب مومن و امیدوار و نگاهش حرکت مدارانه می شود.

کد خبر 1137674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha