طلاب و روحانیون میدان‌دار دوران دفاع مقدس بودند

حجت الاسلام رعایتی بااشاره به نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس، گفت:قشر روحانیت در دفاع مقدس ۵برابر نسبت به جمعیت خودش شهید داده، سه استان شمالی حدود ۶۰۰ طلبه شهید نثار انقلاب کرده، هر کجا که روحانیت عالم عامل جلودار بوده مردم همیشه پیروز میدان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «جعفر رعایتی» امروز(۲۵دی) در نشست هماهنگی برگزاری پیش کنگره یادواره شهدای روحانی شمال کشور که با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد، اظهار کرد: پیرو برگزاری پیش کنگره حدود ۴۰۰روحانی شهید شمال کشور که در آستانه کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم باید برگزار شود، اقدمات لازم در دستور کار است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا افزود: انقلاب ما در دنیا منحصربه‌فرد است، از هر دیدی که به آن بنگریم همین است، برخی از خودی‌ها و کسانی که از انقلاب بریده‌اند دست به دست هم دادند تا انقلاب را به انحراف بکشانند و راهش را هم فهمیدند آن هم هجمه به روحانیت یعنی آن کسی که موسس و بنیانگذار بوده و مردم از آن تبعیت داشتند است.

 

حجت الاسلام رعایتی افزود: متاسفانه به علل مختلف و به‌خاطر برخی از مسائل روحانیت در این چند سال اخیر مورد هجمه بیشتری قرار گرفته است، انقلاب انقلابی اسلامی است و روحانیت جلودار آن است، ولی تهاجم زیادی به آن شده است جا دارد روحانیت یک بار دیگر به میدان بیاید و از کسانی که مقرب الهی هستند مدد بگیرد.

 

وی تصریح کرد: قشر روحانیت در دفاع مقدس پنج برابر نسبت به جمعیت خودش شهید داده است، سه استان شمالی حدود ۶۰۰ طلبه شهید نثار انقلاب کرده است، ما می‌خواهیم بگوییم که هر کجا که روحانیت اصیل عالم عامل جلودار بوده مردم همیشه پیروز میدان بودند.

 

حجت الاسلام رعایتی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی از ابتدا تا به الان کسانی که تجربه دارند می بینند که امام راحل و مقام معظم رهبری در این بیش از۴۲ سال، روز به روز بر قدرت و عزت این مردم افزودند.

 

وی اعلام کرد: روز یازدهم بهمن این مراسم برگزار شود خوب است، باید به این فکر کنیم که مردم خدمات قشر روحانیت را بیشتر ببینند ما به‌دنبال منت گذاشتن نیستیم بلکه می‌خواهیم حداقل ها را به مردم نشان بدهیم، در این مسیر نیاز به همکاری و تعامل با نماینده ولی فقیه در مازندران داریم.

کد خبر 1137695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha