کم توجهی به آموزه های دینی از مهمترین علل گسترش بدحجابی در جامعه است

همایونلو گفت: از مهمترین دلایل گسترش بدحجابی و بی حجابی در جامعه امروز کم توجهی به آموزه های دینی در متن جامعه و بیشتر دربخش اجرایی است.

«همایونلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: از مهمترین دلایل گسترش بدحجابی و بی حجابی در جامعه امروز کم توجهی به آموزه های دینی در متن جامعه و بیشتر دربخش اجرایی است که تاثیر منفی این امر در جامعه بروز و ظهور پیدا کرده است.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین ادامه داد: به منظور ترویج عفاف و حجاب در جامعه باید اقدامات مختلفی صورت گیرد که مهمترین فعالیت در عرصه عفاف و حجاب ابتدا باید بازخوانی فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه است.

 

وی عنوان کرد: توجه به زیست عفیفانه به عنوان معیار با ارزش آرامش بخش برای فرد، خانواده و جامعه بسیار حائز اهمیت است.

 

همایونلو افزود: احیا، ترمیم یا تقویت زیر ساخت ها هم از دیگر اقدامات اساسی برای تقویت این مهم است که باید متولیان امور فرهنگی نسبت به این مسئله  دغدغه مند بوده و از بوستان ها و فضاهای عمومی گرفته تا نهادهای تربیتی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه و غیره این زیرساخت ها را ایجاد کنند.

 

وی تصریح کرد: بنیاد عفاف و حجاب استان برای ترویج این ارزش در جامعه برنامه هایی دارد که این برنامه ها بیشتر معطوف به تقویت باورها و دست یابی به گفتمان دینی است که منجر به  سبک زندگی ایرانی اسلامی می شود.

 

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت رویه در نهادهای دولتی و خصوصی به منظور ارائه خدمات به همشهریان و پرهیز از انتشار اخبار و افکار منافی عفت در جامعه، مطالبه اصلاح زیر ساخت های فرهنگی به ویژه فضای مجازی که امروزه به عنوان پرمخاطب ترین بستر در حال فعالیت است از دیگر اقداماتی است که دنبال می شود.

 

وی یادآور شد: بومی سازی فعالیت ها با توجه به فرهنگ و مذهب، اصل اولیه ای است که باید در مناسبت ها مد نطر قرار گیرد و این مهم مورد توجه بنیاد عفاف و حجاب استان است.

 

کد خبر 1137736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha