اهل بیت(ع) مروجان و مبلغان فریضه امر به معروف و نهی از منکر

حجت‌الاسلام خان‌محمدی با اشاره به زیارت نامه بقاع متبرکه اهل بیت(ع) گفت: مروجان و مبلغان اصلی امر به معروف و نهی از منکر امامان(ع) بودند که برای اجرای این دو فریضه در جامعه جان خود را فدا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور جلسه هم‌اندیشی معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد با نمایندگان تشکل‌های ملی پس از دوسال وقفه در سالن جلسات شهدای امر به معروف برگزار شد.


در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام سید علی خان‌محمدی معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به زیارت نامه بقاع متبرکه اهل‌بیت(ع) اشهد انک قد اقمت الصلوه و آتیت الزکاه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر گفت: مروجان و مبلغان اصلی فریضه امر به معروف و نهی از منکر امامان(ع) بودند که برای اجرای این فریضتین در جامعه جان خود را فدا کردند.


وی اظهار داشت: در اجرای این فریضه در جامعه نقش مردم و گروه‌های مردمی بسیار مهم و تأثیر‌گذار است و تا زمانی که مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ورود نکنند هیچ اتفاقی در احیاء این دو امر نمی‌افتد به همین علت یکی از راهبرد‌های ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجرای این فریضتین است.


سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: با توجه به گسترش فضای مطالبه‌گری در جامعه این ستاد نیز مأموریت‌های خود را در بخش‌های مختلف مطالبه‌گری گسترش داده است البته براساس نیاز جامعه امکان دارد به بخشی بیشتر از بخش‌های دیگر توجه شود.


حجت‌الاسلام خان‌محمدی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در دوره جدید مدیریتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بحث عفاف و حجاب در اولویت اصلی قرار گرفته است و برای اجرای این موضوع برنامه جامع، علمی و کاربردی دارد و با توجه به این برنامه جامع این ستاد آمادگی خود را به منظور متولی اصلی عفاف و حجاب در کشور به نهاد‌ها اعالم کرده است.


در ادامه جلسه تعدادی از نمایندگان تشکل‌های ملی نظرات و پیشنهادات خود را جهت اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ارائه کردند.

کد خبر 1137781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha