کاهش ۴۲۷۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی معادل ۰.۳۳ درصدی به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۵۳۲ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 27 دی) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 384 واحدی در ارنفاع یک میلیون و 311 هزار واحد قرار گرفت اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی معادل ۰.۳۳ درصدی به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۵۳۲ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۵۷ واحدی معادل ۰.۳۳ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۳۹۴ واحدی، عدد ۳۴۵ هزار و ۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۷۶ واحدی به رقم ۲۱۶ هزار و ۹۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۳۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۵۵ واحد کاهش به رقم ۹۹۳ هزار ۶۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۴۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۶۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای کالا، خودرو، انرژی 3، شپنا، شبندر، مبین و نوری به ترتیب با 73، 60، 42، 34، 33، 30 و 26 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، كالا - بورس كالاي ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران و كيمياتك - آريان كيميا تك در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، وبملت، فولاد، شفن و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، پارسان و شبندر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد کمنگنز(معادن‌منگنزایران‌) با ۴.۹۱ درصد افت و پس از آن، نمادهای فروس، کسعدی، خلنت و شاملا بود. همچنین نماد معاملاتی شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۴.۷۸  درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تایرا، کویر، وپترو و دیران قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۵۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس تهران روز گذشته یکشنبه (۲۶ دی) شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات روز گذشته با ۱۱ هزار و ۶۸۲ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۷۰۸ واحد کاهش به ۳۴۶ هزار و ۴۸۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۳۳۲ واحد افت به ۲۱۷ هزار و ۷۸۷ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۹۳۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۳ هزار و ۲۵ واحد کاهش داشتند.

 

بنابراین گزارش، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۰۳ واحد، پالایشنفت تبریز (شبریز) با ۱۲۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۰ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۵۲ واحد، آریان کیمیاتک (کیمیاتک) با ۴۱ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۳۷ واحد و سیمان تهران (ستران) با ۳۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۵۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۸۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۸۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۹۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۴۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۴۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۳۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۲۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، روز گذشته نماد پالایش نفت تهران (شتران)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا) و گروه دارویی برکت (برکت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه شیمیایی هم در معاملات روز گذشته صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۲۸ میلیون و ۸۰۵ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۷۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

کد خبر 1137792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha