برگزاری دومین همایش بزرگداشت فردوسی در گتوند

بهداروندی از برگزاری دومین همایش نقالی و شاهنامه‌خوانی به مناسبت بزرگداشت فردوسی در روستای دشت‌بزرگ بخش عقیلی گتوند خبر داد.

«حمید بهداروندی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گتوند اظهار کرد: فردوسی یکی از شخصیت‌های ادبی مطرح کشور است که تلاش زیادی در راستای احیای فرهنگ و زبان فارسی کرده و حاصل این تلاش خلق اثر فاخر شاهنامه است که تاکنون تواتسته در سطح جهان زبان فارسی را به همه بشناساند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند افزود: دومین همایش نقالی و شاهنامه‌خوانی به همت کانون دوستداران فردوسی روستای دشت‌بزرگ و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی، اداره آموزش و پرورش و دبستان شهید مراداسکندری، دهیاری روستای دشت‌بزرگ و انجمن نقالی و شاهنامه‌خوانی شهرستان گتوند به دبیری احمد قلندری برگزار شد.

 

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد ادبی بیان کرد: این همایش با استفبال خوب مردم شهرستان گتوند و روستاییان خونگرم و هنرپرور دشت‌بزرگ روبه‌رو شد که این نشان از علاقه‌مندی مردم به فرهنگ ایرانی و حکیم ابوالقاسم فردوسی دارد.

 

بهداروندی اضافه کرد: در این همایش محمدرضا خبازی پژوهشگر شاهنامه، مسئول کانون نقالی و شاهنامه‌خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و دیگر شعرا و هنرمتدان و پیشکسوتان شاهنامه‌خوانی شهرستان‌های گتوند و شوشتر و مردم روستای دشت‌بزرگ حضور داشتند.

 

وی تصریح کرد: در این همایش علاوه بر سخنرانی درباره فردوسی، هنرمندان نیز به اجرای برنامه‌های متنوعی چون نقالی، شاهنامه‌خوانی و اجرای موسیقی پرداختند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و در پایان از این هنرمندان تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1137820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha