معطر شدن فضای بیمارستان امام خمینی (ره) به عطر حضور شهیدگمنام 

ظهر امروز ۲۵ دی ماه مراسم استقبال از شهید گمنام در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۵ دی ماه مراسم استقبال از شهید گمنام در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام «اصغر شاهرخی» در حاشیه این مراسم، گفت: این شهید گمنام که قرار است در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دفن شود، نوجوان ۱۶ ساله ای است که علی رغم سن کم اما به لحاظ رشد عقلی و معنوی به جایی رسید که با خدا معامله کرد و خداوند خریدارش شد.


نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: این شهید گمنام بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال روی دستان مردم شهید پرور تشییع می شود و مردم از آنها حاجت می گیرند.

وی ابراز کرد: این شهید با شهادتش نشان داد که سن و سال مهم نیست بلکه فهم و شعور انسان برای رسیدن به کمال مهم است.


حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: گاهی شبهه پیش می آید که بعد از ۳۰ سال یک تکه استخوانی می آورند معلوم نیست متعلق به عراقی باشد و یا شهید ایرانی، در پاسخ باید گفت که؛  شاید بیش از ۲۰ اثر از جمله پلاک، آزمایش دی ان ای از هر شهیدی را بررسی می کنند تا ببیند ایرانی است یا خیر؟، پس از  بررسی و به یقین رسیدن پیکر مطهر شهید را تشییع می کنند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: نتیجه آزمایش دی ان ای شهدای گمنام نگهداری می شود و از خانواده های شهدا نیز آزمایش گرفته می شود تا بتوان هویت شهدا را مشخص کرد.

وی یادآور شد: همان طور که به تازگی هویت چند شهید گمنام در شهرستان های استان مشخص شد.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: شهدا پیش خدا آبرومند هستند و گره های بزرگی را باز می کنند.


نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش های مدافعان سلامت در روزهای سخت مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: رشادت‌های مدافعان سلامت در این روزها همانند ایثارگری الگو گرفته است ایثارگری شهدا در دوران دفاع مقدس است که ایثارگرانه از جان خود گذشتند برای نجات جان انسان ها یا همنوعان

کد خبر 1137823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha