مجله نجوم شبکه ۴ «در جستجوی حیات فرازمینی»

هجدهمین قسمت از فصل سوم «راهنمای مسافران کهکشان» شنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار می‌رود.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از  روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این برنامه با حضور «دکتر محسن شادمهری»، عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان، به موضوع جذاب حیات فرازمینی و جستجو برای یافتن آن خواهد پرداخت. 


عصر شنبه ۴دی وقتی پرتابگر آریان ـــ ۵ محموله ۱۰میلیارد دلاری خود را از پایگاه فضایی گویان فرانسه راهی نقطه لاگرانژی۲ کرد، موجی از اشتیاق عمومی نسبت به فناوری‌های به‌کار رفته در این تلسکوپ و مأموریت جذاب آن در میان علاقه‌مندان به علم ایجاد شد. موجی جهانی که محدود به ملیت و قاره خاصی نبود و نشان می‌داد کنجکاوی بشر برای شناخت کیهان و رمزگشایی از دورانی که عالم بسیار جوان بوده محدود به هیچ مرزی نیست.


زمین، سومین سیاره منظومه شمسی از نظر فاصله تا خورشید است. خانواده‌ای فضایی شامل ستاره‌ای به نام خورشید و هشت سیاره و بی‌شمار سنگ و یخ و غباری که همگی در مدار‌هایی به دور خورشید می‌چرخند. فاصله زمین تا خورشید چیزی حدود ۱۵۰میلیون کیلومتر است. که به گفته  دکتر محسن شادمهری، دانشیار گروه فیزیک دانشگاه گلستان، «این فاصله در مقایسه با زندگی روزمره بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما در مقیاس نجومی به هیچ وجه فاصله بزرگی نیست»


«راهنمای مسافران کهکشان» در بخش تلسکوپ به سراغ رصد خورشید و روش‌های آن خواهد رفت و در آسمان‌نما از رویداد‌های رصدی هفته خواهد گفت. 


در بخش دیگر برنامه «محمد صادق فغان‌پور»، از آخرین اخبار جیمز وب خواهد گفت.


«راهنمای مسافران کهکشان» به تهیه کنندگی مریم نیکانلو و سردبیری محمد جباری، محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است و شنبه‌ها ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

کد خبر 1137833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha