ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری مرزی در خوزستان

فتوحی با بیان اینکه خوزستان تکیه گاهی عظیم برای کشور به شمار می‌رود گفت: نمایندگان با توجه به موقعیت مرزهای آبی و خاکی خوزستان، سرمایه‌گذاری مرزی را از برخی استان‌ها که استعداد و پتانسیلی در این زمینه را ندارند به سمت خوزستان هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آقارضا فتوحی» عصر امروز (شنبه ۲۵ منطقه) در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان رتبه نخست برخورداری از منابع نفت و گاز، رتبه دوم در صنعت فولاد و صنایع وابسته در کشور و رتبه برتر تولید محصولات کشاورزی را دارد اما رتبه اشتغال خوزستان متناسب با این ظرفیت‌ها نیست.

 

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان اضافه کرد: در شهر آغاجاری طبق آمارهای گفته شده، ۲۷.۵ درصد بیکاری وجود دارد که حتی این آمار بیشتر هم هست اما چاه های فراوان نفت در کنار این شهرستان وجود دارد و هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در این شهرستان نیست.

 

وی با بیان اینکه شرکت شستا، به جای سرمایه گذاری در جاهای دیگر، در این شهرستان سرمایه گذاری کند افزود: زمین، امکانات و منابع در این راستا آماده است و این موضوع شامل شهرهای دیگر استان مانند اندیکا، مسجدسلیمان، آبادان، ایذه، هفتکل و هویزه نیز می‌شود.

 

فتوحی اذعان کرد: در بحث اشتغال، مشکلات فراوانی وجود دارد و از نمایندگان توقع داریم که نتیجه این جلسه، به دست رئیس جمهور و رئیس مجلس کشور رسیده شود.

 

وی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن چند پروژه در خوزستان تصریح کرد: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، توسعه زراعت چوب و چوب‌ورزی با استفاده از زهاب نیشکر، طرح جامع نخیلات و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و تملک شده توسط بانک‌ها، توسعه شیلات و اجرای طرح توسعه ۲ هزار و ۸۰۰ هکتاری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را از شما نمایندگان خواستار هستیم.

 

کد خبر 1137871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha