اهواز رتبه دوم حاشیه‌نشینی را در کشور دارد

اسماعیلی با بیان اینکه اهواز پس از مشهد بیشترین میزان حاشیه‌نشینی را در کشور دارد گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر در اهواز حاشیه‌نشین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی اسماعیلی» عصر امروز (شنبه ۲۵ دی) در نشست شورای اجتماعی خوزستان با اشاره به بازدیدهای مختلف اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از مناطق محروم و حاشیه شهر اهواز اظهار کرد: شهر اهواز پس از مشهد بیشترین میزان حاشیه‌نشینی را در کشور دارد و حدود ۴۰۰ هزار نفر در اهواز حاشیه‌نشین هستند.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای اجتماعی استان افزود: در این نشست مباحثی چون حمایت از بومی‌گزینی در استخدامی‌ها، ایجاد مسئولیت‌های اجتماعی برای شرکت‌های موجود در خوزستان و عمل به تعهدات، حاشیه‌نشینی، پیگیری احیای کشتی‌سازی اروند و شرکت‌هایی که ذیل مجموعه شستا هستند، مطرح و قرار شد در صورت راکد بودن این شرکت‌ها فعال شوند.

 

وی تعیین تکلیف مقررات قانون کار در منطقه آزاد اروند را از مباحث اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس دانست و اضافه کرد: این دوگانگی حتما باید حل شود که در این خصوص قرار شد جلسه‌ای سه گانه با حضور منطقه آزاد اروند و نمایندگان داشته باشیم.

 

اسماعیلی با بیان اینکه همچنین مقرر شد تیمی وضعیت مراکز درمانی را ارزیابی کند تا کار مردم در بحث درمانگاه‌ها زمین نماند تصریح کرد: تخصیص درصدی از ارزش افزوده آلایندگی در استان خوزستان نیز از خواسته‌های مردم و مسئولان بود.

 

وی با اشاره به اینکه تکمیل صنایع تبدیلی نیز از دیگر موضوعات مطرح‌شده است خاطر نشان کرد: در نهایت بنا شد کارخانه‌های فعال در خوزستان که در تهران هستند و یا حساب بانکی آنها در تهران است به خوزستان منتقل شوند.

 

کد خبر 1137891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha