دخالت صهیونیست ها در امور انتخاب نگهبانان جدید برای مسجدالاقصی

معاون مدیرکل اوقاف قدس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در تعیین نگهبانان جدید در مسجدالاقصی دخالت کرده و محدودیت ایجاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روسیا الیوم»، ناجح بکیرات، معاون مدیر کل اوقاف قدس تاکید کرد که پلیس رژیم صهیونیستی تهدید به بازداشت و پیگرد 8 نگهبان مسجدالاقصی کرد.

 

این در حالی است که روز به روز درگیری میان اداره اوقاف اسلامی قدس و نیروهای پلیس صهیونیستی افزایش می یابد و این اقدامات هتک حرمتی دیگر به فلسطینیان است.

 

ناجح بکیرات اظهار کرد: شاید خطرناک ترین مداخله و مزاحمت مقامات اشغالگر، دخالت در انتصاب نگهبانان و ممانعت از کار آنها در داخل مسجدالاقصی بود که حدود دو سال پیش اداره اوقاف 50 نگهبان را در مسجدالاقصی منصوب کرد. مقامات اشغالگر در تلاش برای تحمیل مداخله در امور اداری مسجدالاقصی کردند.

 

وی تاکید کرد: اشغالگران با دخالت در انتصاب نگهبانان می خواهند در داخل مسجدالاقصی خلاء اداری ایجاد کنند و تلاش دارند واقعیتی جدید در این بخش ایجاد کرده و حاکمیت اداری را تحمیل کنند.

 

ناجح بکیرات تصریح کرد: مساحت الاقصی که 144 هزار متر مربع است برای محافظت از این مکان 10 یا 20 نگهبان کافی نیست و نیاز به تعیین نگهبان جدید برای مسجدالاقصی هستیم.

 

وی تاکید کرد: «دخالت در کار نگهبانان و کمیته بازسازی و تصمیم گیری درباره آن، تلاشی برای خاموش کردن مسجدالاقصی است و پس از آن آماده می شود که اداره اوقاف وجود نداشته باشد، درحالی که اداره اوقاف قدس اگر نباشد، پایتختی نیز برای مردم فلسطین نخواهد نبود.

 

بر اساس آمار پایگاه اطلاع رسانی وادی حلوه - بیت المقدس، بیش از 30 کارمند اداره اوقاف اسلامی،  نگهبان در سال 2021 دستگیر و آزاد شدند، در حالی که اکثر آنها را از ورود به مسجدالاقصی محروم کرده اند.

 

گفتنی است، نگهبانان مسجدالاقصی به بهانه های مختلف از سوی صهیونیست ها ممنوع الورود به مسجدالاقصی می شوند و صهیونیست ها با این کار می خواهند جلوی کار آنان را بگیرند.

کد خبر 1137931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha