ریزش ۲۸۷۴ واحدی شاخص کل بورس

چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۲۸۷۴ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 28 دی) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 2874 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 303 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، وبملت، شپنا، فملی، نوریف بورس، شتران به ترتیب با 511، 320، 208، 199، 190، 146، 127 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو، شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، بورس - بورس اوراق بهادار تهران و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (سه شنبه 28 دی) شاخص کل فرابورس با ریزش 8 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 868 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، فرابورس - فرابورس ايران، غصينو - صنعتي مينو، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگین، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، زقيام - كشت و دام قيام اصفهان و فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه 27 دی) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 384 واحدی در ارنفاع یک میلیون و 311 هزار واحد قرار گرفت اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۲۷۱ واحدی معادل ۰.۳۳ درصدی به یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۵۳۲ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷۵ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۵۷ واحدی معادل ۰.۳۳ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۳۹۴ واحدی، عدد ۳۴۵ هزار و ۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۷۶ واحدی به رقم ۲۱۶ هزار و ۹۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۴۳۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۵۵ واحد کاهش به رقم ۹۹۳ هزار ۶۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۴۱۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۷ هزار و ۳۶۲ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای کالا، خودرو، انرژی 3، شپنا، شبندر، مبین و نوری به ترتیب با 73، 60، 42، 34، 33، 30 و 26 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، كالا - بورس كالاي ايران، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران و كيمياتك - آريان كيميا تك در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، وبملت، فولاد، شفن و وغدیر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، پارسان و شبندر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد کمنگنز(معادن‌منگنزایران‌) با ۴.۹۱ درصد افت و پس از آن، نمادهای فروس، کسعدی، خلنت و شاملا بود. همچنین نماد معاملاتی شسینا(صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۴.۷۸  درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تایرا، کویر، وپترو و دیران قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۸ هزار و ۵۰۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۴ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1137937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha