آکادمی ملی نان، نانوایان خراسان شمالی را آموزش می دهد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: دوره آموزشی مجازی برای تمامی نانوایان استان با مشارکت آکادمی ملی نان در حال برگزاری است.

«سید جلال موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: دوره آموزشی مجازی ویژه نانوایان، در روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می شود و نانوایان هر شهرستان به مرور از این آموزش ها بهره مند می شوند و این برنامه تا پایان سال تمام نانوایان را پوشش خواهد داد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین زنجیره تامین و توزیع کالاهای اساسی در کشور، زنجیره گندم و آرد و نان است که برای ارتقای کیفیت تولید نان، به عنوان آخرین حلقه این زنجیره برگزاری دوره های آموزش در دستور کار است.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش ها به صورت مجازی است، درباره نحوه ورود نانوایان به سامانه اظهارداشت: سامانه آموزش آنلاین آکادمی ملی نان ایران با آدرس  https://www.gtcvc.ir/puBLIC  به نانوایان معرفی شده و فعالان این صنف می توانند به این سامانه مراجعه و از آموزش لازم بهره مند شوند.

 

موسوی افزود: در این دوره های آموزشی مواردی از قبیل آموزش پخت انواع نان های سنتی، روش تهیه خمیر، نکات بهداشت محیط کار نانوایی و پرسنل نانوایی آموزش داده می شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مصرف نان در این استان بیش از میانگین کشوری است، افزود: میانگین مصرف آرد و نان در استان دوکیلوگرم بیش از میانگین کشوری است به طوری که سرانه مصرف آرد در استان ۹.۵ کیلوگرم و در کشور ۷.۵  کیلوگرم است.

 

 

کد خبر 1138003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha