حضرت ام‌البنین (س) نقش اساسی در پیشبرد اهداف اسلام و شیعه داشت

حجت‌الاسلام قنواتی ولی‌شناسی، تربیت فرزند ولایتمدار و روشنگری را از مهمترین ویژگی‌های حضرت ام‌البنین (س) برشمرد و گفت: این بانوی گرانقدر نقش اساسی در پیشبرد اهداف اسلام و شیعه داشت.

«حجت‌الاسلام حسین قنواتی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) هدف والایی از انتخاب و ازدواج با این بانوی بزرگوار داشت و این انتخاب خاصی بود.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان به برخی روایات و ویژگی‌های حضرت ام‌البنین (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی گرانقدر نقش اساسی در پیشبرد اهداف اسلام و شیعه داشت.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه حضرت ام‌البنین (س) نسبت به اهل بیت (ع) و فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) نگاهی ویژه بود اذعان کرد: این بانو توانست چهار فرزند ولایتمدار را تربیت کند که امام‌شناس و ولی‌شناس بودند و فدایی راه ولایت شدند.

 

حجت‌الاسلام قنواتی تصریح کرد: حضرت ام‌البنین (س) اهل روشنگری بود و روشنگری کردن جریان کربلا سبب شد تا توجه مردم به این حادثه بیشتر و واقعیت آشکارتر شود.

 

وی خاطر نشان کرد: مادران و همسران شهدا به حضرت ام‌البنین (س) اقتدا کردند، در برابر این داغ‌ها صبور بودند و همچنین بر اساس ولی‌شناسی که داشتند، عزیزان خود را در راه ولایت هدیه دادند.

 

کد خبر 1138041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha