مادران و همسران شهدا جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال دارند

غلامی گفت: مادران و همسران شهدا با تأسی از حضرت ام‌البنین (س) که در کنار حضرت زینب (س) پرچمدار نهضت کربلا بود، با از خودگذشتگی و تقدیم جان عزیزان خود در راه ارزش‌های والای اسلامی، جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال پیدا کردند.

«مسعود غلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک اظهار کرد: حضرت ام‌البنین (س) با فصاحت و بلاغتی که داشت در مقام افشاگری از ظلم و جور بنی‌امیه برآمد و با اشعار جانسوز و بلیغ و عزاداری‌های مستمر در مصیبت امام حسین (ع) و اصحاب با وفایش، مردم را متوجه ظلم و بی‌لیاقتی حکام وقت کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی حسینیه عاشورا اندیمشک افزود: حضرت ام‌البنین (س) با اهدای جان شیرین چهار نفر از فرزندان خود در راه اسلام، ستاره‌ای درخشان در دفتر ایثار و شهادت و سرمشق مادران شهدا در طول سالیان متمادی شد.

 

وی اذعان کرد: از دامن حضرت ام‌البنین (س) فرزندانی پرورش یافت که در راه آرمان‌های امام زمان (عج)، جان و تن خود را فدا کردند تا آموزه‌های اسلام محمدی که با انحرافات یزید و پیروان وی داشت به انحراف کشیده می‌شد، از بین نرود.

 

غلامی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا نیز با تأسی از این بانوی بزرگوار که در کنار حضرت زینب (س) پرچمدار نهضت کربلا بود، با از خودگذشتگی و تقدیم جان عزیزان خود در راه ارزش‌های والای اسلامی، جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال پیدا کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی نقش خانواده‌های شهدا را در مجاهدت‌های شهیدان، نقشی کلیدی می‌دانند و این نقش مهم که شامل مسائلی مانند تربیت خانوادگی، صبر مادران و همراهی همسران است را «خاکریز دوم» نامیده‌اند.

 

کد خبر 1138074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha