شکل گیری سرای اهل قلم در دومین نمایشگاه مجازی کتاب/ خرید از سه هزار نقطه روستایی در اولین نمایشگاه مجازی کتاب

دکتر رمضانی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۱۴ ناشر داخلی برای شرکت در دومین نمایشگاه مجازی کتاب ثبت نام کردند، گفت: از سه هزار نقطه روستایی و هزار نقطه شهری از اولین نمایشگاه مجازی کتاب خرید داشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر علی رمضانی امروز یکشنبه 26 دی در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: نمایشگاه مجازی کتاب به وسعت کشور ایران گسترده است. هر فردی از هر نقطه اراده کند که به کتاب دسترسی یابد برخلاف نمایشگاه فیزیکی قادر است با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی کتاب خرید کند. این نمایشگاه مجازی کتاب با حذف محدودیت زمانی و مکانی خدمات قابل توجه ای به ناشران و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی ارایه می کند.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب به مطالبه بخش جدی صنعت نشر کشور تبدیل شده است، گفت: مردم علاقه مندند که به آنچه توسط نشر تولید شده، دست یابند. ناشرانی نیز امید دارند که کتاب هایشان بدون دغدغه به دست مردم برسد و دستگاه هایی که می خواهند کتاب و کتابخوانی را رونق دهند. این اضلاع به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اتفاق نظر دارند.

 

وی یکی از وجوه عدالت را عدالت فرهنگی دانست و افزود: از سه هزار نقطه روستایی به نخستین نمایشگاه مجازی کتاب دسترسی داشتند و کتاب خریدند، از هزار نقطه شهری نیز از این نمایشگاه کتاب خریدند بدون اینکه متحمل زحمت شوند و هزینه کنند. نمایشگاه مجازی کتاب برای ناشران کشور یک فرصت برابر برای عرضه آثار است بدون آنکه دغدغه این را داشته باشند که غرفه شان کوچک باشد یا بزرگ، جلو باشد یا عقب، 

 

رییس نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: نمایشگاه مجازی کتاب حرکت از نشر سنتی با کسب و کارهای نوین از طریق استفاده از ابزارهای نوین را فرهنگ سازی کرد. ناشرانی که در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تاکنون شرکت کرده اند، دو هزار و 14 هستند؛ این عدد در سال گذشته 1847 بود. در این دوره از 15 کشور شرکت کردند. ناشرانی از ایتالیا، اسپانیا، هند، سوئد، هلند، آلمان، انگلیس، آمریکا، بحرین، عراق، کویت، لبنان، سوریه و مصر با ارایه دو هزار عنوان کتاب در دومین نمایشگاه کتاب شرکت دارند. این عدد در سال قبل 15 هزار عنوان بود.

 

رمضانی با دعوت از اهالی رسانه برای اطلاع رسانی در مورد نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: فعالیت نمایشگاه فیزیکی کتاب برای مردم ملموس است اما نمایشگاه مجازی این طور نیست. از اهالی رسانه دعوت می کنم به خانه کتاب، نشست های فرهنگی و کتابفروشی ها مراجعه کنند و این فعالیت عظیم را برای مردم به نمایش بگذارند. آنچه در نمایشگاه مجازی کتاب در جریان است اگر بیشتر از نمایشگاه فیزیکی نباشد، کمتر نیست.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه 80 درصد از نواقص دوره قبل نمایشگاه مجازی کتاب رفع شده است، گفت: کیفیت خدمات از جست و جو در سایت تا دسته بندی ناشران، قیمت و زیرموضوعات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب ارتقا یافت هاست. 250 هزار تومان بن برای دانشجویان و طلاب و 500 هزار تومان بن برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها تخصیص یافته است. همچنین حمایت از مناطق کم برخوردار را با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و خیرین در دستور کار داریم.

 

رییس نمایشگاه مجازی کتاب اظهار داشت: این نمایشگاه سال گذشته به وسعت ایران برگزار شد. امسال سرای اهل قلم نمایشگاه در سراسر ایران پراکنده خواهد شد. در کتابفروشی ها، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی نشست های حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنار نشست های مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع در ارسال کتاب تعاملاتی با ناشران صورت گرفته است و آموزش هایی برای آنها در نظر گرفته شد. زمان برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب از مهر ماه به ناشران اعلام شد تا آمادگی لازم را کسب کنند. مجموعه اقدامات اطلاع رسانی در مورد نمایشگاه مجازی کتاب شکل گرفت که با دعوت از رسانه ها و تهیه تیزر و پوستر نمایشگاه لحاظ شده است.

کد خبر 1138109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha