زیرساختی شهرک‌ های خصوصی و مناطق ویژه فعال فارس حل شوند

خادم حمزه گفت: مباحث و مشکلات زیرساختی شهرک‌ های خصوصی و مناطق ویژه فعال استان فارس نیز باید حل شوند و فراهم کردن شرایط زیرساختی برای واحدهای تولیدی موجب رشد آنها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالعظیم خادم حمزه»، امروز (یکشنبه 26 دی) در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس گفت: مشکلات مخابرات شهرک‌ های صنعتی فارس باید بررسی شود و صنعتگران باید نیاز دقیق خود را اعلام کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس افزود: نیاز صنعتگران باید در یک جلسه کارشناسی بررسی شده و سپس در شورای گفتگو مطرح و تصمیم ‌گیری شود. 

وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌ های صنعتی فارس باید ظرف یک هفته از شهرک‌ های صنعتی برای مخابرات نیازسنجی کند و با مخابرات جلسه گذاشته و پس از برآورد هزینه، نتیجه را به استاندار گزارش دهد.

خادم حمزه تاکید کرد: مباحث و مشکلات زیرساختی شهرک‌ های خصوصی و مناطق ویژه فعال استان فارس نیز باید حل شوند و فراهم کردن شرایط زیرساختی برای واحدهای تولیدی موجب رشد آنها می شود اما در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم ها، راه‌های دیگری برای رفع کمبودهای واحدهای صنعتی باید مورد استفاده قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: ممکن است که واحد صنعتی مقدمات را فراهم کند اما زمان ارائه خدمات به قیمت سال اجرا گرفته می ‌شود و این در شرایطی حاکم اقتصادی که نرخ تورم افزایش پیدا می ‌کند فشار مضاعفی به صنعتگر وارد می ‌‌کند. 

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: اگر خدمات مشاع است و همه فازها از آنها استفاده می ‌کنند باید هزینه دریافت شود و درباره دریافت قیمت به روز از صنعتگران در قبال خدمات مازاد، مقرر شده سازمان صنایع کوچک دستورالعمل را اصلاح کند تا برای حمایت از واحدهای تولیدی قیمت را به روز حساب نکنند و این موضوع پیگیری شود. 

وی اعلام کرد: تمام واحدهای صنعتی مشمول خدمات مازاد نیستند و باید مشخص شود که شامل چه کسانی است و چه واحدهایی تسویه کردند و چه واحدهایی مشکل دارند. 

خادم حمزه افزود: درباره دریافت حق‌ النظاره یا آب بهای واحدهای صنعتی اگر پروانه بهره‌ برداری متعلق به بخش دولتی باشد باید آب بها پرداخت شود اما اگر متعلق به بخش خصوصی باشد حق‌ النظاره تعیین خواهد شد. 

وی تصریح کرد: حمایت از تولید هدف نهایی اما به استعلام و تفسیر درست و وحدت رویه نیاز داریم و دستگاه ‌های خدمات ‌رسان نیز باید تعرفه‌ های مختلف را در فواصل زمانی کوتاه دریافت کنند و نگذارند چند سال روی هم جمع شود. 

کد خبر 1138117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha