برای ترویج نماز از بستر فضای مجازی و ایده های خلاقانه استفاده شود

اعلایی گفت: در حوزه فرهنگ نماز باید از بسترهای مجازی استفاده کنیم و در حوزه فرهنگ باید بستر فضای مجازی را در دستور کار قرار داده و از ایده های خلاقانه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در جلسه ستاد اقامه نماز که امروز (یکشنبه ۲۶ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: موضوع نماز به شدت وابسته و متأثر از عملکرد مساجد است و گره خوردن مقولات دینی با مساجد باید مورد توجه قرار گیرد و در این حوزه باید ابتکاراتی صورت گیرد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: تسری نگاه جوان گرایی در اداره کردن مساجد باید مورد توجه باشد و در مساجدی که جوانان ها برنامه ریزی می کنند موفقیت حاصل شده در حالی که رویه فعلی این نیست و باید متحول شود و نگاه های نو در مساجد تسری یابد.

 

وی با اشاره به وضعیت نماز خانه های استان عنوان کرد: با عبور ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار خودرو در مسیرهای استان، بخشی از مردم از نمازخانه ها و مساجد استان ما استفاده می کنند که این فضاها مناسب شأن مهمان نوازی نیست.

 

اعلایی تأکید کرد: در تغییر کاربری، هزاران متر صرف کارهای مختلف می شود ولی برای نمازخانه فضای کوچک و نامناسب با کمترین امکانات در نظر گرفته می شود که باید در خصوص نمازخانه ها تاکید بیشتری شود و نمازخانه های موجود حداقل باید پاکیزه بوده و مناسب سازی آن در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به بودجه حوزه فرهنگ افزود: حجم بالغی از بودجه  را صرف کارهای فرهنگی می کنیم ولی در بعضی حوزه ها تقابل بین اهداف در فعالیت های فرهنگی وجود دارد و دولت به نوعی با اصلاح قانون بودجه این مهم را در دستور کار قرار داده است.

 

استاندار قزوین گفت: خواسته ما از قانونگذارن است که برای ارتقا بهره وری هزینه ها و بودجه های فرهنگی به طور جدی فکر شود؛ دستگاه های عریض و طویلی داریم که بخش زیادی از بودجه صرف اداره آنها می شود تا کار فرهنگی و در این شرایط فعلی باید برای این موارد برنامه ریزی درستی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ نماز باید از بسترهای مجازی استفاده کنیم و باید نگاه های جدیدی را در این حوزه داشته باشیم و در حوزه فرهنگ باید بسترهای مجازی در دستور کار قرار داده و از ایده های خلاقانه استفاده کنیم.

 

اعلایی اعلام کرد: باید به سمت جوان گرایی در ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز باید برویم و ظرفیت ها خود به خود روشن می شود.

 

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: تربیت عبادی، اعتقادی و اخلاقی به عنوان مهمترین ساحت تربیتی در دستور کار ما قرار دارد و برای نهادینه کردن این مهم اقدامات متفاوتی شکل گرفته و بحث نماز جماعت را به صورت  جدی در مدارس دنبال کردیم.

 

«حسنعلی اصغری» افزود: اجلاس مدرسه نماز را در دستور کار داریم که برای این منظور برنامه هایی پیش بینی شده و هفته اول بهمن ما به صورت جدی برگزار می شود که برگزاری نشست با اولیا دانش آموزان با موضوع پیوند خانه، مدرسه و مسجد، برگزاری نمایشگاه با موضوع نماز در مدارس، تشویق دانش آموزان برای شرکت در نماز جماعت مساجد از جمله این برنامه ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: پیش اجلاس منطقه ای هم در هفته دوم بهمن ماه برگزار می شود و همه مناطق موظف هستند شورای قرآن و عترت با موضوع پیوند خانواده، مدرسه ومسجد برگزار کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و حوزه های علمیه می خواهیم در تولید محتواهای کوتاه که برای دانش آموزان و نوجوانان از جذابیت برخوردار باشند، کمک کنند.

 

کد خبر 1138130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha