لایه پنهان جرائم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد

حدادزاده گفت: برای حل مسائل اجتماعی و پیشگیری از جرائم، یکی از مهمترین راهبردها باید احیای ارزش های مورد اجماع و تحکیم بنیان خانواده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا حدادزاده  به تلاش های مرکز حامی در یزد اشاره کرد و گفت: در حوزه فضای مجازی و جرائم مرتبط به این حوزه به ویژه در خصوص بزه دیدگی مربوط به کودکان و بانوان، مرکز حامی با همکاری بهزیستی و شهرداری راه اندازی گردید تا مشکلات این طیف را بدون مداخله دستگاه قضایی و با رعایت کامل محرمانگی حل و فصل نماید.

این مقام قضایی، درجه بندی و اولویت گذاری جرائم و آسیب های اجتماعی را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: دغدغه مندان و متدینین باید به مباحث حوزه خانواده و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی مرتبط با این نهاد مقدس بپردازند چراکه این مسائل بسیار مهم تر از برخی از موضوعاتی است که مورد مطالبه  آنان قرار می گردد.

وی ناامیدی ،پوچ گرایی و بی هویتی در بین جوانان و نوجوانان را از مشکلات نسل جوان و موثر در گرایش به بزهکاری دانست و گفت:    در حوزه زندان اگر شاهد بازگشت زندانی هستیم بررسی ها نشان می دهد بیشترین بازگشت مربوط به زندانیانی است که خانواده بسامان و حامی  ندارند.

حدادزاده تصریح کرد: در حوزه آسیب دیدگان از  فضای ‌مجازی نمونه هایی اصلاح شده اند که خانواده فرد آسیب دیده ورود هوشمندانه به موضوع داشته اند.

این مقام قضائی با بیان اینکه احیای ارزش ها در پیشگیری از آسیب ها بسیار موثر است افزود: تقویت ارتباطات اجتماعی و احیای هویت محله ای مانند گذشته در پیشگیری از آسیب ها بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه برای حل یک آسیب باید از هر زبانی که موثرتر است استفاده کرد اظهار داشت: قطعا ساز و کارهای غیر رسمی در حل بسیاری از اختلافات و مشکلات موثرتر از ساز وکارهای رسمی است.

 

 

 

کد خبر 1138138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha