مراسم امضای تفاهم نامه اعطای «کمک‌های بلاعوض برای پروژه‌های تامین امنیت انسانی»

مراسم امضای تفاهم نامه اعطای «کمک های بلاعوض برای پروژه های تامین امنیت انسانی» در ۲۰۲۱ با حضور سفیر ژاپن در ایران و نمایندگان پنج سازمان مردم نهاد دریافت کننده این کمک ها در محل این سفارت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم امضای تفاهم نامه اعطای «کمک های بلاعوض برای پروژه های تامین امنیت انسانی» در ۲۰۲۱ با حضور سفیر ژاپن در ایران و نمایندگان پنج سازمان مردم نهاد دریافت کننده این کمک ها در محل این سفارت برگزار شد. ایکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در تهران در سخنانی در مراسم امضای تفاهم نامه اعطای «کمک های بلاعوض برای پروژه های تامین امنیت انسانی» (GGP)در ۲۰۲۱ گفت: GGP در ایران از سال ۱۹۹۹ آغاز شده و ۱۵۰ پروژه در بخش های مختلف از جمله گسترش آموزش ابتدایی، مراقبت های بهداشتی ابتدایی، رفاه عمومی و توسعه روستایی در سراسر کشور به انجام رسانده است. در این سالها ما تلاش کردیم تا دولت ایران را در پاسخ به‌هنگام به معضلات زمان حاضر از قبیل مشکلات مربوط به کووید ۱۹  و پناهجویان افغان یاری کنیم.

این دیپلمات ژاپنی گفت: در نتیجه شرایط اخیر کشور افغانستان، ایران با افزایش قابل توجه پناهجویان افغان مواجه شده است که به مشکلات موجود پناهجویان در کشور افزوده است. بنابراین امسال دو پروژه با تمرکز بر پناهجویان افغان وجود دارد. دولت ژاپن به شکل پیوسته طی دهه‌های گذشته پناهجویان افغان را در ایران از طریق کمک های مردم ژاپن در بخش های درمان، آموزش، اشتغال، خدمات اجتماعی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اسکان آنها حمایت کرده است.
وی ادامه داد من در سفر اخیر به استان خراسان رضوی توانستم از چند مکان مربوط به پناهجویان افغان و کمپ‌های نزدیک مرز دوغارون بازدید کنم. همچنین از مهمانشهر تربت جام بازدید کردم و به بررسی فعالیت‌های صورت پذیرفته با حمایت دولت ژاپن پرداختم.


 

کد خبر 1138205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha