آشنایی با الگوها و اسوه‌های جهاد و شهادت از دستاورد های بزرگ راهیان نور است

کاظمی، محوری‌ ترین و مهم‌ ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را برگزاری اردوهای راهیان نور دانست و گفت: آشنایی با الگوها و اسوه‌های جهاد و شهادت یکی از دستاورد های بزرگ راهیان نور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «علیرضا کاظمی» امروز (یکشنبه ۲۶ دی) در آئین افتتاحیه آغاز فعالیت های اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی که در یادمان شهدای شلمچه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بسیج دانش‌آموزی را طلایه‌ دار و پرچمدار حرکت عظیم و بزرگ راهیان نور خواند و اظهار کرد: امروز برای این رویداد مهم و ارزشمند بسیار خرسند و خوشحال هستیم.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه قدم نهادن در میعادگاه یادمان شهدا در سرنوشت و وجود انسان تحول ایجاد می‌کند افزود: زمانی که وارد این سرزمین می‌شویم با تاریخ پرافتخار و غرورآفرین نظام جمهوری اسلامی ایران که توسط جوانان و دانش‌آموزان غیور و شجاع آن دوران به دست آمده، آشنا می‌شویم.

 

وی تصریح کرد: آنچه بسیار مهم است و باید از آن بهره‌مند شویم، فضای معنوی و عرفانی، سبک زندگی و رفتار الهی حاکم بر جوانان آن روز است که موجب رقم زدن این صحنه‌ها و دستاوردهای بزرگ شد.

 

کاظمی آشنایی با الگوها و اسوه‌ های جهاد و شهادت در این میدان را یکی از دستاورد های بزرگ راهیان نور برشمرد و اضافه کرد: برای بهره بردن کافی و وافی از این فضا، اندیشیدن در چرایی و چگونگی آنچه اتفاق افتاده، نیاز است.

 

وی به انسان‌های بزرگی که مظلومانه و شجاعانه در میدان جنگ شهید شدند، اشاره کرد و ادامه داد: این انسان های والامقام در سخت‌ ترین شرایط مسئله‌ای که فراموش نمی کردند ارتباط با خدا بود.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در تفکر جوانان آن روز بود و این گونه اجازه ندادند یک وجب از خاک این سرزمین جدا شود.

 

وی با بیان اینکه امروز در مقابل این اتفاقات مسئول هستیم و باید به این اتفاقات بیاندیشیم خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش اردوهای راهیان نور را والاترین و بهترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان می‌داند؛ ما اردوهای راهیان نور را نه بخشی از کتاب‌های درسی بلکه اصل کتاب‌های درسی می‌دانیم.

 

کاظمی میدان ها و میعادگاه های شهدا را عامل تربیت نسل آینده و انتقال ارزش های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان دانست و تاکید کرد: اگر قرار است تربیتی رقم بخورد و ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود، جایگاه آن این میدان‌ها، میعادگاه‌ها و خاکریزها است.

 

وی یکی از محوری‌ ترین و مهم‌ ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را برگزاری اردوهای راهیان نور عنوان کرد و یاد آور شد: این اقدام با همت بسیج دانش‌ آموزی آغاز شده است و پر رونق‌ تر، با کیفیت‌ تر و باشکوه‌ تر از گذشته خواهد بود.

 

کد خبر 1138234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha