همایش «مادران و همسران شهدای روحانی» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

همایش استانی «مادران و همسران شهدای روحانی» با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،  همایش استانی «مادران و همسران شهدای روحانی» عصر امروز (یکشنبه، 26 دی) همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین‌سلام‌الله‌علیها و بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا، با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای روحانی، مسئولان، اساتید، نخبگان و طلاب بسیجی استان قم استان قم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین «اسماعیل امیرزاده»، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم با اشاره به برگزاری کنگره 4000 شهید روحانی، عنوان کرد: در سطح استان قم، حدود 14 نشست از سوی نهادهای مختلف حوزوی و علمی با موضوع شهدای روحانی تا پیش از 22 بهمن برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری پیش همایش 4000 هزار شهید روحانی با موضوع «تکریم مادران و همسران شهدای روحانی» در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، یادآور شد: علاوه بر برگزاری نشست ها و پیش همایش های کنگره شهدای روحانی استان قم، نمایشگاهی در مصلای قدس یک هفته بعد از کنگره برگزار می‌شود.

 

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی طائب»، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار عنوان کرد: امروز به نام یکی از گمنام ترین و موفق ترین مادران و همسران شهد، حضرت ام البنین علیهاالسلام است که در ای چند سال اخیر به این بانوی بزرگوار پرداخته می‌شود.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به ویژگی‌ها و فضائل حضرت ام البنین علیهاالسلام، حضرت عباس علیه‌السلام را تربیت شده این مادر والامقام دانست و گفت: اگر عاشورا در تاریخ ماندگار شد، به خاطر مادرانی چون حضرت ام البنین علیهاالسلام، مادر وهب یکی از شهدای کربلا و غیره بود و این مسیر باید ادامه پیدا کند و چنین مادرانی در جامعه باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب با بیان اینکه هدف اصلی شهدا، یاری امام زمان خود بود، تصریح کرد: روحیه مادران و همسران شهدا در جنگ تحمیلی و مادران و همسران شهدای مدافع حرم باید استمرار پیدا کند تا به نقطه ای برسیم که امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ظهور پیدا کند و ندای «انا بقیه الله» در جهان طنین انداز شود.

 

در ادامه این مراسم، خانم رضیه اسلامی، مادر شهید مدافع حرم، سید محمد موسوی ناجوی به فضایل حضرت ام البنین و ضرورت الگوگیری و پیروی از این بانوی بزرگوار اشاره کرد، همچنین خانم سیده زهرا موسوی، همسر شهید مدافع حرم، سیدرحمت‌الله موسوی به بیان خاطراتی از شهیدان والامقام پرداخت.

 

در این مراسم، گروه سرود «انصار الحجه» به اجرای سه سرود به نام های «همسایه حضرت»، «مدافعان عقیله» و «در دستان مادران شهدان» پرداختند.

 

در پایان مراسم، سه مقاله برتر همایش استانی مادران و همسران شهدای روحانی معرفی شدند و «الهام قاسمی پور»، «مینا جباری» با همراهی «بتول سادات هاشمی» و همچنین «فهیمه غلامی زارع زاده» و «اکرم غلامی زارع زاده» به عنوان مؤلفان این آثار مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

این مراسم از سوی سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب‌علیه‌السلام، مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران استان قم و با همکاری معاونت اداری‌مالی و پژوهش جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، کمیته بانوان کنگره شهدا و قرارگاه امر به ‌معروف و نهی‌از منکر ثارالله استان قم برگزار شد.

 

کد خبر 1138248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha