کتابخوان ها مخاطب نمایشگاه مجازی کتاب هستند

غفوری با بیان اینکه شاید با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران آمار دقیق‌تری از میزان کتابخوان بودن مردم به دست بیاید، گفت: در نمایشگاه حضوری تعداد زیادی از افراد به شوق گردش در فضای فرهنگی به نمایشگاه می‌آمدند و گاهی کتابی می‌خریدند.

«مهسا غفوری» در مورد مزایای نمایشگاه مجازی کتاب به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: من سال‌های پیش برای رفتن به نمایشگاه کتاب تهران خیلی ذوق داشتم چون در کنار خرید کتاب اغلب مواقع با دوستانی که خیلی وقت بود ندیده بودم، قرار می‌گذاشتم و آنها را در نمایشگاه می‌دیدم و این یکی از مزیت‌های بزرگ برگزاری نمایشگاه کتاب برای همه بود. من و دوستانم همیشه حرص می‌خوردیم که چرا هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه مقدار زیادی کاغذ صرف چاپ و انتشار هزار نوع کاتالوگ، بروشور و تبلیغات می‌شد. این کار به مثابه اسراف هزینه زیاد و تولید زباله بود.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران به حفظ محیط زیست کمک می‌کند، عنوان کرد:این نمایشگاه زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا افرادی که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف نمی‌توانستند به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیایند و از این نمایشگاه کتاب بخرند، با یک کلیک و به راحتی کتاب‌های مورد نظرشان را از نمایشگاه تهیه کنند. من دوستانی داشتم که در سال‌های گذشته گرچه کد تخفیف خرید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داشتند اما در بندرعباس و سایر شهرها که فاصله زیادی از تهران دارند، زندگی می‌کردند و نمی‌توانستند برای بازدید از نمایشگاه به تهران بیایند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران باعث می‌شود که در وقت صرفه‌جویی شود، بیان کرد: در گذشته حتی کسانی که در تهران زندگی می‌کردند باید 2 تا 3 ساعت را صرف گذر از مسیر خانه خود تا محل برگزاری نمایشگاه می‌کردند تا بتوانند کتاب‌های دلخواهشان را تهیه کنند.

 

غفوری اظهار داشت: من قطعا از نمایشگاه مجازی کتاب تهران استقبال خواهم کرد.شاید با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران آمار دقیق‌تری از میزان کتابخوان بودن مردم به دست بیاید. زمانی که نمایشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شد تعداد زیادی از افراد به شوق گردش در آن فضای فرهنگی به نمایشگاه می‌آمدند و گاهی کتابی می‌خریدند. حال به نظرم فقط مخاطبان اصلی کتاب سعی می‌کنند که از فرصت پیش آمده استفاده کنند. من به شخصه دوست دارم ببینم پس از اتمام نمایشگاه چه کتاب‌هایی بیشتر فروخته شده‌اند و در کل چقدر کتاب خریداری شده است؟

 

این بازیگر با اشاره  به تنهایی بیش از حد آدم‌ها در شرایط فعلی تصریح کرد: همه ما در روزهای پس از همه‌گیری کرونا به کتاب خواندن و فیلم دیدن، ساختن و ابداع کردن  پناه آورده‌ایم. تنهایی ما اینطور پر شد و قطعا الآن خیلی‌ از افراد منتظر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند تا از فرصت استفاده کنند و کتاب‌های مورد نظرشان را به راحتی انتخاب کنند پس پیام من برای تشویق و ترغیب مردم به استقبال از نمایشگاه است.

 

گفتنی است، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1138260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha