اجرای ۳۰ برنامه شاخص ویژه دهه فجر در کردستان

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای ۳۰ برنامه شاخص ویژه دهه فجر توسط کمیته روستایی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این برنامه‌ها طرح‌های مختلفی توسط ادارات عضو کمیته روستایی در سطح استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حسین ورمقانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان در اولین جلسه کمیته روستائی برگزاری مراسمات دهه مبارک فجر استان کردستان با اشاره به تلاش مسلمین برای حفظ دین، از چهار گروهی که می‌توانند عاملین نشر اسلام باشند نام برد و اظهار کرد: دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب است و باید برنامه‌های این ایام امیدبخش و بانشاط برگزار شود.

 

 

وی از تمام اعضای کمیته خواست تا با جدیت بیشتر در برگزاری و اجرای برنامه‌های دهه فجر بکوشند و دستاوردهای مهم بخش کشاورزی را در این ایام برای مردم بازگو کنند.

 

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان به تلاش دشمنان اسلام و ایران برای ترویج فرهنگ غرب خصوصا در بین جوانانی که سالهای اول انقلاب و رشادت‌ها و دلاوری‌های دلیرمردانی که انقلاب را به نتیجه رسانده‌اند را ندیده‌اند، پرداخت و افزود: دشمنان در برابر پیشرفت‌های علمی و دینی اسلام در ایران بی‌تفاوت نبوده و از هر شگردی برای ضربه به کشور استفاده می‌نمایند که جز با هوشیاری و اتکا به دین نمی‌توان جامعه را از هجمه دشمن دور نگه داشت.

 

 

ورمقانی همچنین با اشاره به دهه فجر و گرامیداشت روزهای پیش‌رو اظهار داشت: سه شنبه 12 بهمن تا روز جمعه 22 بهمن فاصله زمانی برنامه‌های کمیته روستائی همزمان با سراسر کشور است که این کمیته تعداد 30 برنامه را علاوه بر افتتاحیه‌های مختلف و برنامه‌هایی که هر کدام از ادارات به تفکیک برگزار می‌نمایند را در دستور کار قرار خواهد داد.

 

 

وی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی در کردستان، افزود: اجرای طرح بهارستان در 160 روستا و یک‌هزار کیلومتر برق، گازرسانی به 42 روستای استان و 136 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 1160 میلیارد ریال و همچنین کلنگ‌زنی گاز رسانی به 35 روستا با اعتباری بالغ بر 680 میلیارد ریالاز جمله برنامه‌های دهه فجر در استان خواهد بود.

 

 

افتتاح 110 طرح اشتغال روستائی توسط کمیته امداد در کردستان

 

 

ورمقانی تصریح کرد: افتتاح  42 واحد مسکن  مددجویی کمیته امداد و 110 طرح اشتغال روستائی توسط کمیته امداد، و افتتاح بالغ بر 20 طرح هادی روستائی از دسگر برنامه‌های امسال کمیته روستایی دهه فجر استان در ایام دهه فجر امسال است.

 

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، برگزاری نمایشگاه توانمندی در روستاها، توزیع اقلام مومنانه و نیزاقلام تنظیم بازار در غرفه‌های تعبیه شده در روستاها را از پیشنهادات کمیته روستائی در روستاهای استان عنوان کرد.

 

 

وی در ادامه از  تقویت ولتاژ برق  و نیز تقویت اینترنت برخی از روستاهای سطح استان خبر داد و افزود: این اقدامات توسط شرکت‌های برق و مخابرات انجام خواهد شد.

 

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: افتتاح پایگاه امداد و نجات و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی امداد و نجات در روستاها جهت مقابله با حوادث  از دیگر فعالیت‌هایی است که با همکاری تخصصی جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.

 

 

ورمقانی در ادامه افتتاح پروژه‌های اعضای کارگروه در ایام الله دهه مبارکه فجر را تشریح و اظهار کرد: با جدیت تمامی پروژه‌های مرتبط با هرکدام از دستگاههای اجرایی در این ایام مبارک افتتاح خواهند شد.

 

 

لزوم زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت جوانان و زنان روستایی در برنامه‌های فرهنگی

 

 

مسئول دفتر نمایندگی حوزه ولی فقیه به زمینه سازی برای حضور و مشارکت مردم و تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها و کانون‌های مذهبی به عنوان یک ظرفیت مهم اشاره و اظهار کرد: زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت جوانان و زنان روستایی در مدیریت و اجرای مراسم‌ها یک فعالیت فرهنگی است که علاوه بر استفاده از شور و شعف جوانان می‌تواند ارزش‌های انقلاب را به آنها بشناساند. 

 

 

وی آذین بندی و نصب پرچم و بنر و فضا سازی ادارات و درج شعارهای مرتبط با ایام در سربرگ نامه های اداری را خواستار شد.

 

 

ورمقانی توصیه کرد: پوشش خبری مراسم‌ها و برنامه‌های کمیته روستایی با هماهنگی دستگاه های برگزار کننده در دستور کار قرار گیرد. 

 

 

وی برگزاری جشن 22 بهمن در روستا‌ها با محوریت امامان جماعت روستاها، دهیاران، بسیجیان و مدارس که عمده      فعالین این عرصه هستند را در دستور کار جلسه قرار داد و اظهار داشت: نواختن زنگ انقلاب (گلبانگ انقلاب) در مدارس روستایی و هم همچنین اعزام سخنران به کلیه مدارس سطح روستا میتواند در پیشبرد اهداف عالی انقلاب ما را یاری رساند.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی حوزه ولی فقیه در سازمان جهادکشاوری کردستان ارسال پیامک‌های ترویجی به کشاورزان و بهره برداران و نیز درج شعارها و جملات متناسب با دهه مبارک فجر در قبوض گاز،  برق  و آب را از جمله فعالیتهای ترویجی دانست که می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

 

 

وی  برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های رسانه‌ای و انجام مصاحبه مدیران ارشد  در حوزه اطلاع رسانی فعالیت‌های دستگاههای اجرایی را خواستار و استفاده از ظرفیت خبرنگاران رسانه‌ها در این عرصه را ظرفیت طلایی اطلاع‌رسانی عنوان کرد.

 

کد خبر 1138278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha