کانون های مساجد تاثیر بسزایی در ارتقا فرهنگی جامعه دارند

شریفی بابیان اینکه ارتقا فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون فرهنگی هنری است گفت: جوانان مومن و انقلابی در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی تلاش کنند.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: ارتقا فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند توجه ویژه به مساجد و کانون فرهنگی هنری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید به اینکه ارتقا فرهنگی امری ضروری است، افزود: جوانان مومن و انقلابی در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: اعتباری که جهت کار فرهنگی، دینی و هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد به کار گرفته شود هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

 

شریفی نظارت ائمه جماعت مساجد در برنامه های کانون های فهما را موجب هرچه بهتر برگزار شدن فعالیت های فرهنگی هنری دانست و با اشاره به اهمیت برنامه ریزی محوری در مساجد و اهمیت جذب اقشار مختلف، افزود: باید شیوه جذب را به سمت کمیت و کیفیت پیش ببریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع کرونا از سال ۹۸ به کشور و به تبع آن در استان گفت: در این اینجا دیدیم که مساجد و کانون های فرهنگی هنری در جای جای استان در زمینه ضدعفونی مساجد، کوچه و خیابان به صحنه آمدند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در برنامه های مواسات و همدلی و کمک های مومنانه نقش آفرینی کردند افزود: این فعالیت ها باعث تقویت روحیه همدلی بین ملت شد.

 

شریفی با بیان اینکه جوانان انقلابی و کارآمد کانون های فرهنگی هنری مساجد همیشه در همه صحنه ها و اتفاقات در صحنه حضور دارند، افزود: این همدلی و فرهنگ دین و دیانت و مسجد ما را بهم پیوند داده، لذا نیاز است از فعالیت های جوانان و برنامه های دینی و فرهنگی حمایت شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: فلسفه شکل گیری و ساماندهی کانون های فرهنگی هنری مساجد مبتنی بر احیای کارکردهای مسجد برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی و در نهایت احیای تمدن نوین اسلامی و سیر فعالیت کانون ها بر این اساس برنامه ریزی شده است.

 

کد خبر 1138339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha