ورود هیئت کارشناسی برای تعیین تکلیف پرونده ۱۶ ساله پتروشیمی گلستان

آسیابی گفت: هیئت کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران برای تعیین تکلیف پرونده ۱۶ ساله پتروشیمی گلستان و بررسی راهکارهای راه اندازی پروژه پتروشیمی گلستان وارد استان گلستان شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «حیدر آسیابی» گفت: بلافاصله پس از ورود هیئت کارشناسی به استان، شب گذشته جلسه ای در دادگستری گلستان، با حضور دادستان مرکز استان، رئیس مجمع نمایندگان استان، بازپرس پرونده پتروشیمی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی گرگان، مدیرعامل شرکت گاز استان و نمایندگانی از استانداری و اداره کل اطلاعات استان تشکیل گردید و جزئیات پرونده پتروشیمی و اقدامات انجام شده در 16 سال گذشته بررسی شد.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این هیئت در این سفر وضعیت طرح، اعتبارات و سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی پتروشیمی را بررسی می کنند.

 

وی ادامه داد: در موضوع پتروشیمی، رئیس قوه قضائیه همه اختیارات لازم را به رئیس کل دادگستری استان تفویض کرده اند  و تمام تلاش ها بر بررسی راهکارهای راه اندازی این پروژه متمرکز است.

 

آسیابی ادامه داد: در جلسه چارچوب بررسی ها برای ارائه  یک بسته پیشنهادی برای راه اندازی دوباره این پروژه در کنار حمایت های دولتی مشخص شد.

 

وی گفت: نظر این گروه کارشناسی مبنای تصمیم گیری قضایی و اجرایی درباره پرونده پتروشیمی استان خواهد بود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: با اختیاراتی که رئیس قوه قضائیه در این پرونده به استان تفویض کرده است، آماده ایم در صورت نیاز یک دادگاه ویژه تشکیل و  برای تعیین تکلیف سهامداران خارج از تشریفات معمول دادرسی اقدام کنیم.

 

وی افزود: این هیئت همراه با جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان امروز از محل ساخت پتروشیمی گلستان بازدید می کند.

 

پرونده پتروشیمی گلستان یکی از دو پرونده کثیرالشاکی بود که در سفر رئیس قوه قضائیه به استان بررسی و دستورویژه برای آن صادر شد.

 

 

کد خبر 1138402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha