برگزاری آیین پایانی دومین دوره جایزه کتاب سال فارس در سوم بهمن

امیدبخش گفت: آیین پایانی دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ساعت ۱۵ روز ۳ بهمن در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار خواهد شد و شش نفر برگزیده و ۹ نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی امیدبخش»، امروز (دوشنبه 27 دی) با اشاره به آیین پایانی دومین دوره جایزه کتاب سال فارس در جمع خبرنگاران گفت: این آیین با 124 اثر 3 بهمن برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: بر اساس فراخوان اعلام شده 124 اثر از نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و همچنین ناشران به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال شده است.

وی اضافه کرد: دبیرخانه این جایزه از پذیرفتن کتب کمک ‌درسی و کتاب ‌هایی در حوزه اقتصاد و مدیریت معذور است و علاقمندان آثار خود را در هفت گروه پژوهش، داستان، شعر، کودک و نوجوان، مذهب، تاریخ و جغرافیا و پژوهش در زمینه فارس شناسی به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال کرده اند.

امیدبخش اعلام کرد: در این آیین، شش نفر برگزیده و ۹ نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و آثار توسط موسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» داوری خواهند شد.

وی ادامه داد: در این مراسم همچنین از  ۱۲ روستایی که طی یک دهه گذشته برگزیده کتاب شدند با حضور دهیاران و مجری طرح همان سال نیز تکریم خواهد شد.

امیدبخش اضافه کرد: این اختتامیه با حضور مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاوت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد و موسسه «مهر کتاب قاصدک» برای برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال فارس اعلام آمادگی کرده است.

وی اعلام کرد: انتشار کتاب ها باید از ابتدای سال 98 تا پایان اردیبهشت 1400 باشد و ارسال 2 جلد از کتاب به دبیرخانه در زمینه آثار ترجمه شده و ارسال نسخه ای از متن زبان اصلی ضروری است.

امید بخش گفت: آیین پایانی دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ساعت 15 روز 3 بهمن در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار خواهد شد و در این مراسم از ناشرانی که در نشر آثار فارس پژوهی اهتمام جدی داشته و بر اساس ملاک های دبیرخانه بهترین شکل مشارکت در دومین دوره جایزه کتاب سال فارس داشته اند، تکریم خواهد شد.

کد خبر 1138423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha