نخستين جرقه‌هاي وقوع انقلاب اسلامي ايران در مساجد زده شد

فاضلی زاد، گفت: يکي از ريشه‌هاي مکاني و پايگاه‌هاي اصلي که نخستين جرقه‌هاي وقوع انقلاب اسلامي ايران در آنجا زده شد، مساجد بودند.

بهرام فاضلي زاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:مساجد می توانند نقش بسیار موثری را در جریان امور مادی و معنوی مردم داشته باشند.

 

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرمانشاه افزود: مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

 

وي  خاطر نشان کرد: در طول چندین دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، حسنات و برکات زيادي از سوي مساجد به کشور ايران رسيده است.

 

فاضلی زاد ،بابیان اینکه در مقاطع مختلف انقلاب نقش مساجد در جريان سازي و تربيت نيروهاي متخصص محوري بوده است، تصریح کرد:  از آنجايي که فعاليت‌هاي مسجدمحور بر مبناي رغبت، رضا و علاقه افراد است، تاثيرگذاري بيشتري نيز در جامعه دارد و مي‌تواند تحولات و جامعيت بيشتري هم به همراه داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: مسجد مهم‌ترین نهاد سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی در طول قرون متمادی بوده و نقشی محوری و بی‌بدیل در اداره‌ی جامعه و تحولات آن ایفا کرده است.

کد خبر 1138463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha